FAQ |
Kalender |
2009-11-14, 12:20 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag misslyckades med en tidigare, slarvig design och fick nyligen rättvis kritik här på forumet för detta "försök". Skam den som ger sig. Nu har jag lagt ner lite mer möda på layouten och idag känns det som det börjar ta någorlunda form. I princip allt är ändrat, undantaget själva navigeringen. http://www.yenit.com Vad tror ni? Ps. Det ingår ett par transparenta PNG som följdaktigen inte lirar med IE6. Detta kan jag eventuellt ta och fixa till framöver, men å andra sidan blir väl användarna av denna browser allt färre för var månad, om nu detta är att betrakta som en "ursäkt".
2009-11-14, 12:32 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Smakfullt.
Varför utveckla för en 8år gammal webbläsare? Skit i MSIE6 och utveckla för nutid. |
||
Svara med citat |
2009-11-14, 12:39 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Stort tack Jonas!
Det har du nog rätt i!
2009-11-14, 14:10 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Instämmer, jag har gett upp att göra mina sidor vänliga för den browsern. De flesta "hemma-användarna" använder mest IE8 enligt Google Analytics på mina sidor, endast 10% använder IE6 av de som använder IE.
Nu till den nya formgivningen, klart en förbättring mot föregående. Enda jag riktigt hakade upp mig på var menyn, inte den snyggaste i mina ögon samt att bakgrunden loopas. Annars tyckte jag den var helt OK. Måste dock säga att första intrycket av vad företaget sysslar med var inte webbdesign, utan resor(?). Beror kanske på bildvalet. |
||
Svara med citat |
2009-11-14, 14:34 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tack för konstruktiva åsikter! Bakgrundsloopen skall jag ändra på en gång. Menyn får jag fundera lite över. Kanske borde menylänkarna harmonera mer med bakgrunden. Ps. Faktiskt så sysslar vi med resor i första hand (som: hotell, villa och turbokning osv) Webbdesign mot extern kund gör vi enbart när kunder insisterar på att använda oss, hehe. Vi är nog bättre på områden som marknadsföring, turistinformation, sökmotorsoptimering och foto. Tyvärr finns i dagsläget bara tid att göra en (enkel) sajt.
2009-11-14, 16:39 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Den blåa färgen skär sig mot resten.
|
||
Svara med citat |
2009-11-14, 17:02 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
daniel.s
Tack daniel.s för din synpunkt! Är inte det att betrakta som en "personlig smaksak"?! Personligen tycker jag orange-blå-svart-brun är (eller snarare kan vara) en fungerande färgskala i estetiskt hänseende, men visst, vi är ju olika.
2009-11-14, 17:07 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
blått funkar. Men inte den blåa. Lek lite med färgerna istället för att ta den enklaste blåa färgen som ligger i hörnet på färgskalan
|
||
Svara med citat |
2009-11-14, 17:14 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Spontant känns det lite som att allting bara trillat på plats lite slumpmässigt från olika kartonger. Men jag vet inte. Hm.
|
||
Svara med citat |
2009-11-14, 17:17 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag skall testa detta lite när jag får tid. Man tackar för feedback! Ps. På min iMac blir färgskalorna lite annorlunda än på min bärbara, trots att jag har en rätt optimal färginställning på båda. Ytterligare en indikation på att man nog inte bara bör checka en design i enbart olika skärmupplösningar och webbläsare utan även i "olika datorer". Speciellt "mörka eller färgstarka" layouter.
Svara |
|
|