FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-09-17, 21:21 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
För någon dag sedan tog jag upp ett projekt som jag haft liggande i över ett halvår, en auktionssajt inriktad på webbutvecklare. Lite snabbt om hur sajten fungerar: Du börjar med att registrera dig och loggar in. Du möts då av en text som säger att du måste aktivera din användare, detta genom den kod du fick som sms till din mobil. Värt att notera är att era telefonnummer inte sparas i klartext utan hashas. Därefter kan du välja på att börja buda på en auktion eller lägga upp en egen. En auktion startar när första budet har lagts och avslutas 24h efter senaste budet. När en auktion har avslutats skickas ett mejl till personen som startade auktionen med en e-postadress till vinnaren och även en länk till den aktuella auktionen. Då affären är genomförd har användarna möjlighet att lämna ett omdöme om motparten under "lämna omdöme" som finns i användarmenyn. Jag skulle uppskatta om ni kunde testköra sidan lite och kolla efter felstavningar, buggar, konstiga meningar, otydlighet osv. Jag önskar även om ni lämnar lite feedback till mig om vad ni tycker om sidan. Vad är bra och vad kan bli bättre? Två testkonton har jag skapat åt er. [Borttagna] Användarnamn #1: demo Lösenord #1: demo Användarnamn #2: test Lösenord #2: test Adressen är webmastersales.se. Tack på förhand, Christian Senast redigerad av ChristianCarlsson den 2009-12-01 klockan 15:34 |
||
Svara med citat |
2009-09-17, 21:48 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det krånglar till det lite, men gör det inte så mycket säkrare. Om någon kommer över hasharna bör det vara ganska lätt att få fram numren. Det finns för få möjliga kombinationer.
|
||
Svara med citat |
2009-09-17, 21:59 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Såklart är dom saltade också. Utan att komma in på servern uppskattar jag möjligheten att knäcka hasharna som mycket, mycket små.
|
||
Svara med citat |
2009-09-17, 22:05 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2009-09-17, 23:43 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Senast redigerad av ChristianCarlsson den 2009-09-17 klockan 23:49 |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 00:40 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte bara göra så att ett sms skickas ut till den som registrerar sig (kostar väl 34 öre hos cellsynt eller nått sånt) med en pinkod som skrivs in för att aktivera kontot? Känns enklare.
|
|||
Svara med citat |
2009-09-18, 00:53 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ser bra ut förutom att det är lite få funktioner. Precis en sån tjänst jag eftersöker Finns ju bara sånna tjänster på engelska. Längtar tills du lanserar den
|
|||
Svara med citat |
2009-09-18, 11:53 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker sidan ser prima ut. Både design mässigt och funktionsmässigt.
Testade att regga en egen användare med sms och hela kittet och det funkar prima det med. |
|||
Svara med citat |
2009-09-18, 14:19 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker det ser väldigt bra ut.
Dock en sak jag saknar är när man lägger bud så borde det komma upp en varning om att är du säker på att du vill lägga bud då det kan handla om en del pengar. Annars så riktigt trevligt. Hitta dock en sak nu när jag satt och lekte runt. Går man in på (i detta fall test/test) och trycker på (1) Lämna omdöme för detta fall Auktionen: Koala. Där väljer jag bara tummen upp och kommer då på (http://webmastersales.se/lamna-omdomme/) sidan med texten notfound Samt att det ser ut som man är utlogad. Senast redigerad av acidflash den 2009-09-18 klockan 14:27 Anledning: Hitta ett fel. |
|||
Svara med citat |
2009-09-18, 14:37 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra sajt
|
||
Svara med citat |
Svara |