Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på slipsbutik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-22, 17:55 #1
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Hej på er

Skulle vilja ha lite feedback på en av våra butiker: Manaxo

1. Design
2. Produktbilderna
3. Priserna
4. Utbudet (vet att vi har ont om manschettknappar & slipsnålar, fler är på ingående)

Tack på förhand!
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-22, 22:01 #2
Stenlandets avatar
Stenlandet Stenlandet är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Stenlandet Stenlandet är inte uppkopplad
Medlem
Stenlandets avatar

Reg.datum: Aug 2008
Jag tycker att det känns lite stelt.
Stenlandet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-22, 22:34 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Jag fattar inte hur du hinner med att spotta ur dig så många nya projekt hela tiden. Bra jobbat är det i alla fall.

Lite spontana synpunkter angående shoppen:

Fixa en FAQ (Vanliga frågor). Titta i andra e-butiker för att se vilka frågor som brukar besvaras. Själv hade jag OnOff som mall när jag skapade min faq. Att kunden kan få svar på eventuella frågetecken utan att behöva kontakta er ökar avslutningsfrekvensen.

Produktbilderna är bra, men kan bli ännu bättre. Jag saknar möjligheten att kunna se en slips i sin helhet och fulla längd. Det krävs ofta att jag kan se hela slipsen för att kunna se formen.

Information om slipsens längd hade varit önskvärd. Men det kanske är standardmått på samtliga? Vad är i så fall standardmått?

Ni anger bredden på slipsarna. Men vart mäter man bredden? Är det där slipsen är som bredast, eller i mitten? Jag antar att detta är allmänt känt bland folk som vet något om slipsar. Men jag som bara bär slips och aldrig har orkat fördjupa mig i slipskunskap blir inte så klok på den siffran jag ser i butiken.

Den röda färgen på menyn är lite för dominant enligt min smak. Mina ögon dras hela tiden till den röda menyn (men det kan vara min skärm som överbetonar röda färger). Låt sidan vara grå och tråkig så att slipsarna framträder ordentligt.

På det hela taget en bra butik. Ni har lyckats undvika de värsta fallgroparna.

Edit: En sak till. Tydliggör vad det är för märke på varje slips. Jag ser att det framgår redan nu, men inte tillräckligt tydligt. Lägg den informationen i samma ruta som där jag hittar info om bredd och mönster. Även om märket inte är känt så gillar de flesta att veta vad det är för märke på deras kläder. Särskilt folk som är modeintresserade.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-22, 22:44 #4
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Originally posted by lunarmys@May 22 2009, 16:55
Hej på er
Skulle vilja ha lite feedback på en av våra butiker: http://www.manaxo.se
1. Design
2. Produktbilderna
3. Priserna
4. Utbudet (vet att vi har ont om manschettknappar slipsnålar, fler är på ingående)
Tack på förhand
Först kan inte någon ändra rubriken till en bättre, den som är nu är en av dom sämsta jag sett.
övrigt svar på dina frågor.

1. Designen känns kall och stel.
2. Bilderna känns bra men skulle ändå vilja se hela slipsen och fler bilder på samma pryl.
3. Priset kan diskuteras allt mellan pekfingret och tummen, dressman och jc brukar sälja till bättre priser än ni, så frågan kvarstår var man vänder sig.
4. Denna fråga besvarar du rätt bra själv, men skulle vilja se mer slipsar och unika då inga som är för vanliga.

övriga frågor:
Vem står bakom sidan och är den regristrerad för moms och F eller FA skatt
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-22, 22:51 #5
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Lite off-topic här, men vad för kod bygger butiken på? Tycker den är mycket snabb.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-22, 23:25 #6
lunarmyss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Stenlandet, du får gärna utveckla.

Gustav, många bra synpunkter. Vi har nog blivit förblindade pga att vi själva lite gått ner i "slipsträsket".
Ska ta tag i informationsdelarna du tog upp nu i veckan samt fotografera lite nya slipsar, då fixar jag även till bilder som visar hela slipsen.

Mynameisfredrik, sorry, dålig topic men tyvärr kan jag inte ändra nu :-/
Nån specifik del som känns kall & stel eller övht?

Har lagt upp information om vilket företag som ligger bakom samt orgnr och att vi har f-skatt.

Terabyte, det är en butik ifrån www.bluemist.se. Kanske inte lika avancerad som en del andra butiker, men snabb är den helt klart
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-23, 01:58 #7
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar

Reg.datum: Sep 2006
Absolut, bra spontant. Snabb, lätt navigerat.

Jag skulle önska att den var bredare dock. Den känns något trång och ni skulle kunna använda ytan mer. Göra större boxar, större typsnitt etc.
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-23, 12:57 #8
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Originally posted by lunarmys@May 22 2009, 22:25
Stenlandet, du får gärna utveckla.
Gustav, många bra synpunkter. Vi har nog blivit förblindade pga att vi själva lite gått ner i slipsträsket.
Ska ta tag i informationsdelarna du tog upp nu i veckan samt fotografera lite nya slipsar, då fixar jag även till bilder som visar hela slipsen.
Mynameisfredrik, sorry, dålig topic men tyvärr kan jag inte ändra nu :-/
Nån specifik del som känns kall stel eller övht?
Har lagt upp information om vilket företag som ligger bakom samt orgnr och att vi har f-skatt.
Terabyte, det är en butik ifrån www.bluemist.se. Kanske inte lika avancerad som en del andra butiker, men snabb är den helt klart
Tyvärr känns hela butikens färger stelt, det enda jag kan köpa bland färgerna är den röd resten är för stelt.
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-23, 21:25 #9
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by mynameisfredrik@May 23 2009, 11:57

Tyvärr känns hela butikens färger stelt, det enda jag kan köpa bland färgerna är den röd resten är för stelt.
Jag tycker personligen att designen gärna hade fått vara lite ljusare. Men designen till en webbutik får aldrig konkurrera med produktbilderna. Att en design är tråkig är egentligen bara någonting positivt (men den bör så klart inte upplevas som "stel", som du formulerar det).

Ta en titt på Ellos.se. Jag gillar inte allt med deras upplägg, men de har verkligen lyckats hitta den perfekta designen för en e-butik. Allt som allt så är det en grå bakgrund som man inte lägger märket till och sen en massa fina färgglada bilder på det som säljs i butiken. Ingen skulle kunna kalla deras design för snygg, men den är perfekt för sitt ändamål.

Netonnet.se har också en bra design, även om det märks att den är gammal. Att de har valt en röd meny beror förmodligen på att designen härstammar från en tid då vanligt folk var ovana med att shoppa på webben. Om besökaren inte vet vart denna ska börja så är det bra att leda ögonen direkt till menyn (vilket netonnet gör med hjälp av den röda färgen). Idag så är konceptet dock lite föråldrat, eftersom 99,9% av alla besökare är vana att navigera med hjälp av vänstercentrerade menyer. Därför tycker jag att man i dagsläget kan tona ner menyn lite till förmån för produktbilderna.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-23, 21:29 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Din design fungerar inte i IE6.

Du skulle kunna klämma in tre produkter på varje rad och lägga meny och allt på höger eller vänster sida, så behöver man inte scrolla så mycket.

Menyn drar ner intrycket och du jobbar med en bredd som är fast i sidhuvud och sidfot men som sedan varierar.

Menyn känns lite hemmasnickrad, men sidan i övrigt känns seriös. Kanske lite tråkig, men kostymer och slipsar är också lite tråkigt

Jag tror nog också att det kan vara en bra idé att tona ner det röda i menyn lite.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017