FAQ |
Kalender |
2005-05-30, 10:13 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag köpte domänen Noob.nu som jag bland annat har till alla servrar jag kör tex. 2st ventrilo servrar, 1st CS server, 3st webservrar, 2st MySQL servrar osv....
Men jag funderar på att starta en sida på Noob.nu och min första ide var ett spel community där man kunde diskutera allt möjligt inom spel världen. Men det finns ju sånt redan som kan vara svårt att slå tex. http://nordicgamers.se/ Men en annan ide var något slags forum/community för nybörjare inom datorer, detta skulle då kunna bli något liknande jag hade för inte så länge sedan på Communityt.se men med ny design, ny domän osv. Vad säger ni? Några andra ideer? Nu vill jag ej höra att ni vet hur det brukar gå med mina sidor! Jag vill höra förslag, jag har lärt mig en hel del senaste åren efter att bedrivit 2st communitys som inte gått ner, detta pga bland annat domänen, dålig reklam mm. Antingen skriver ni erat förslag här i forumet eller så skriver ni dom i formuläret på http://www.noob.nu |
|||
Svara med citat |
2005-05-30, 11:49 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gör en enkel sida i samma stil som "You are an idiot, hahahahaha"-flashen fast "You are a noob" eller nåt. Sen kommer folk troligtvis gladeligen skicka runt länkar till din sida överallt och du blir mångmiljonär om du lägger in några banners också ;)
|
|||
Svara med citat |
2005-05-30, 16:07 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
återkommer när sidan finns uppe |
|||
Svara med citat |
2005-05-30, 16:27 | #4 | |||
|
||||
VIP
|
har iNoob.com om du är sugen att komplettera din noob domän med en .com..
|
|||
Svara med citat |
2005-05-31, 03:59 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-05-31, 04:15 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men det är inte fel att tänka så inte |
|||
Svara med citat |
2005-06-13, 05:10 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag älskar namnet!!! Community för "kompetitiva datorspel" (på svenska?) skulle nog funka med ett sånt asbra namn om det görs bra.
|
|||
Svara med citat |
2005-06-13, 05:22 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo, noob är förresten kanske det otrevligaste du kan kalla nån i ett datorspel. Jag såg att du gjort en början på sidan, det var bra, men har en idé såhär tjugo över 4 på morgonen: ha massor med små rader i bakgrunden, låg opacitet, där det står typ: rofl noob
Alt. ett par textremsor som flyter lugnt och förolämpande över skärmen i bakgrunden däre står rofl noob + Det du gjort nu i förgrunden då. |
|||
Svara med citat |
2005-06-13, 10:32 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kollade in lite snabbt på noob.nu nu och tänkte bara påpeka att din titel är "Ny sida 1" vilket kanske borde ersättas?
Snygg flash annars, även om jag skulle tyckt det var snyggare om den anpassade sig efter fönstrets storlek. |
|||
Svara med citat |
2005-06-13, 13:27 | #10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |