FAQ |
Kalender |
2017-08-28, 08:38 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag märker att indexeringen (antal indexerade sidor hos Google) på mina affiliate-sidor sjunker för varje år. Jag antar att Google indexerar bort sidor, då samma produkttext existerar både på affiate-sajt och ursprungs-sajten.
Om första året har 100.000 indexerade sidor, så kanske det är 60.000 indexerade sidor år 2 och 15.000 år 3. Samma tendens kan man tyda när man läser på säljsidorna här på wn. Ofta ser att man de flesta sajter, som är till salu befinner sig i negativ intäktsspiral (kanske pga färre indexerade sidor...). Har ni märkt samma tendens? |
||
Svara med citat |
2017-10-14, 11:26 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bump...
Någon som upplever samma? |
||
Svara med citat |
2017-10-15, 12:38 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag upplever tvärtom, med ökande #1 på sökfraser.
|
||
Svara med citat |
2017-10-19, 18:52 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har märkt att en av mina webbplatser efter några veckor kan tappa i position på samtliga sidor.
En sak jag märkt och kanske kan tipsa om är följande (egen erfarenhet): Varje gång jag uppdaterat min sida (t.ex. navigation, header, footer, css, etc, etc.) så har jag sakta börjat öka i PR. Jag har även märkt att mer innehåll (p.g.a. interna länkar mellan innehållet) också ökar positionen. Har börjat exprimentera lite på allvar och kommer att skriva om det så fort jag har någon konkret att komma med, Men de tips jag ger har fungerat för en av mina sidor som ökat från 4.000 besökare i månaden - till 30.000 besökare /mån. Kan tillägga att jag endast arbetar med on-page SEO (förbättra användarvänlighet och mobil, optimera kod, nytt innehåll). Mvh, Kim |
|||
Svara med citat |
2017-12-03, 13:09 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för svaren.
|
||
Svara med citat |
Svara |