FAQ |
Kalender |
2009-01-19, 02:20 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som den blogghatare jag varit, och till stor del är, så har jag nu för första gången någonsin använt mig av en blogg på en sajt. Resultatet har blivit ganska lyckat med en hel del besökare på kort tid men däremot undrar jag lite över Googles hantering av sidorna.
Det är relativt rikligt med inlägg i bloggen så jag valde att köra med både etiketter och kategorier för att man snabbt och enkelt ska kunna hitta inlägg av intresse. Problemet i Google blir att de enskilda inläggen aldrig hamnar högt upp utan istället etiketterna eftersom de givetvis får större länkkraft. Frågan är om detta är bra eller dåligt? Går det att göra någonting åt?
2009-02-16, 03:13 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du ska se till så själva inlägget indexeras och använder du "All in One SEO" (som är ett riktigt bra SEO plugin) till WP så bockar du för "Use noindex for Tag Archives:" så är problemet ur världen
mvh zooloo |
||
Svara med citat |
2009-02-16, 03:25 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Wordpress är väldigt bra för onpage. |
|||
Svara med citat |
2009-02-16, 14:47 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Glömde visst bort den här tråden. Jo, jag hittade den inställningen sedan men frågan var mer om det alltid är en nackdel att koncentrera sig på etiketterna istället för de enstaka inläggen?
2009-02-16, 17:29 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför skulle det vara en nackdel?
/Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-02-16, 18:07 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-02-16, 19:04 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dina vanliga sidor blir ju även de indexerade, precis som dina tag-sidor. Dvs, du kommer få fler sidor indexerade och större chanser att ranka för flera olika sökfraser/sökord ...
Se till att bara excerpt:en visas på tagsidor och kategorisidor av inläggen .... då gör de mer nytta. /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-02-16, 19:41 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Svara |
|
|