Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur relevanta är andra sidor än landingpage?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-03, 03:05 #1
olarsson olarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 28
olarsson olarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 28
Standard Hur relevanta är andra sidor än landingpage?

Jag har två frågor som jag undrar om någon kan säga något intressant om:

Fråga 1.

Att mängden text, titel, totala antalet sidor, inlänkar, rubriker m.m. spelar roll har jag full förståelse för men hur räknas den total SERP rankingen för en sida som har undersidor (d.v.s. andra sidor än landingpage) d.v.s hur relevanta blir de olika undersidorna för den totala ranking i SERP? Jag förmodar att förstasidan/landingpage/index.html är mycket mer betydelsefull än alla andra sidor. Kan man styra hur relevanta de olika undersidorna ska vara för rankingen och vilken "tyngd" de ska få?

Fråga 2.

Säg att man har en sida på denna sida säljer man diverse av samma kategori föremål t.ex. knivar. På en undersida har länkar med bilder till en massa produkter d.v.s. knivar som man säljer. Alla dessa bilder t.ex. har beskrivning, titel, alt-text. Det blir en väldigt massa av ordet "kniv" på samma sida. Vore man en maskin så skulle man kunna tolka som medvetet sökordsspam vilket det inte är. Man har bara angett beskrivning, titel, alt-text för alla knivar som man marknadsför. Hur bör man göra i ett sådant fall för att inte drabbas av någon bestraffning för sökordsspam? Har ni några synpunkter på hur detta fungerar och hur man borde göra?
olarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-08, 12:42 #2
Webbskribent Webbskribent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
Webbskribent Webbskribent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
Hej,
De interna sidorna bör hålla hög kvalitet, ha resonabelt mycket innehåll och vara relevanta för index-sidan. Det är också högst rekommenderat att skapa naturliga länkar från undersidorna till huvudsidan och tvärtom.
Här ska man också tänka på att välja rätt anchor text...

MVH,
Rebecca
Webbskribent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-08, 18:56 #3
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Tycker nästan att alla sidor är lika viktiga. Stör mig mer på en innehållsfattig undersida och en innehållsrik startsida än en ganska så fattig startsida men massor av information på undersidan.
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017