FAQ |
Kalender |
2013-04-30, 23:23 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja! Jag har ett par bokmärken som mest är forum som WN.se för att snappa upp eventuella snackisar vad gäller nyheter m.m. Går även raka vägen i t.ex forumet för Laravel, men även CodeIgniter. Men man vill ju bredda vyerna!
Jag behöver fler bra sajter i mina bokmärkeslistor. Kan ni hjälpa? Det ska handla om nyheter inom kodning och webbteknik och som har intressanta artiklar m.m. T.ex nytt om PHP-ramverk (eller annat), tutorials för olika tekniker / approaches för att lösa saker man bygger på webben. Tips och tricks ni vet som är intressanta. Även prestanda-artiklar för hur man bäst optimerar m.m. Läste t.ex häromdagen ett långt blockinlägg om hur TripAdvisor byggt upp sin hårdvara och hur de arbetar. Det finns säkert massa bloggar som är intressanta, men det måste ju finnas nån typ av webbsida som faktiskt gör jobbet och sammanfattar det intressantaste inom webb och programmering? Om inte detta finns så har jag väl gett nån ett underlag för ett project Senast redigerad av Johnny Viking den 2013-04-30 klockan 23:28 |
||
Svara med citat |
2013-05-01, 00:01 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är också intresserad
|
||
Svara med citat |
2013-05-01, 02:08 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hacker News, en nyhetssamlarsida: http://news.ycombinator.com
Förövrigt så är Highscalability som du länkar till en av mina favoritsidor, mycket intressanta artiklar om webbens största sidor. Senast redigerad av CotopaXi den 2013-05-01 klockan 02:11 |
||
Svara med citat |
2013-05-01, 12:08 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Joel Spolskys blogg kanske är av intresse? Han är ju mannen bakom bl.a. StackOverflow och Trello.
http://www.joelonsoftware.com/ |
||
Svara med citat |
2013-05-01, 16:35 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, ja sådana där sidor med kända människor bloggar vore nice om det listas några!
Jag gillar att läsa erkända experter eller kända entrepenörer. Det är ofta killar (tjejer?) med erfarenhet som heter duga av vad som är bäst approach inom vissa områden på webben. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|