FAQ |
Kalender |
2012-08-13, 09:05 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gjorde ett nytt försök med att skapa forum inom främst webmasters, men ger upp igen de blir sönder spammade av allt möjligt skit. Fler som har liknande erfarenhet?
|
|||
Svara med citat |
2012-08-13, 11:21 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Allt med någon form av user profile och kommentarer är hårt utsatta.
Du kan ansluta dig till diverse tjänster för att minska detta. Akismet = wordpress StopForumSpam = allt Finns en del plugins också. Testa att söka på ip adressen från några av spammen och se om de hade fastnat i filtret. http://www.stopforumspam.com/search |
|||
Svara med citat |
2012-08-13, 12:08 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för tipset, tycker inte att wp är något problem använder akismet där. Men till forum verkar det inte finnas så bra skydd. Finns det plugin till phpBB som använder datan ifrån StopForumSpam ? Har bara sparat ett forum de andra tog jag bort orkar inte moderera inlägg hela dagarna...
|
|||
Svara med citat |
2012-08-13, 13:34 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Beror på vilken typ av forum du bedriver, vilket forumprogramvara du använder, vilket skydd du har, vem du riktar dig till och mycket mera. Det är mer än att bara slänga upp ett forum. Man får tänka igenom det ganska ordentligt så slipper man ofta det värsta.
|
|||
Svara med citat |
2012-08-13, 17:02 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Såg att det fanns ett plugin på sidan för phpBB. Kör Akismet får se om det blir bättre. Tycker att akismet funkar utmärkt för mina bloggar.
|
|||
Svara med citat |
2012-08-17, 11:27 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack, jag lägger focus på bloggar. Forum är bra att de finns men jobbigt att dra igång själv... :/
|
|||
Svara med citat |
2012-08-17, 13:56 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2012-08-18, 07:15 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade ett jättestort problem med det här tills dess att jag på mitt senaste phpBB forum aktiverade reCaptcha. Sedan dess så har INGEN spambot lyckats registrera sig på forumet. Det finns som inbyggd forum och går att aktivera från adminpanelen.
|
|||
Svara med citat |
2012-10-01, 02:08 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
är inte särskilt svårt att lösa istället för capcha som script idag kan lösa har du en fråga "vad är huvdstaden i....." inga problem med vårt forumän så länge när vi kör det
|
|||
Svara med citat |
2012-10-01, 12:22 | #10 | ||
|
|||
Administratör
|
reCAPTCHA fungerar bra. Det har kommit automatiska lösningar för den precis som det gör för det mesta. Men de som har nått någon success ratio alls har lett till snabba förbättringar av reCAPTCHA systemet. Lite av historian finns på: http://en.wikipedia.org/wiki/ReCAPTCHA
knullis lösning är också bra, förvisso. Det skyddar, på en svensk sida, även mot billiga indier som löser CAPTCHAs manuellt.
Svara |
|
|