FAQ |
Kalender |
2013-12-05, 11:23 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har sett på ett antal sidor att de antingen visar en popup som frågar om du vill ladda ner deras app från App Store (varav du trycker ja så kommer du till respektive app store sida) - eller även en header högst upp där det finns minatyrbild på appen samt en Download-knapp. Undrar nu hur man implementerar detta.. Kan inte hitta det någonstans! Mvh |
|||
Svara med citat |
2013-12-05, 11:46 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"Smart App Banner" var ordet jag letade efter. Tråd kan låsas!
|
|||
Svara med citat |
2013-12-05, 11:50 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Och för andra som letar:
https://developer.apple.com/library/...ppBanners.html Kod:
<meta name="apple-itunes-app" content="app-id=myAppStoreID, affiliate-data=myAffiliateData, app-argument=myURL"> |
||
Svara med citat |
2013-12-05, 11:55 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fungerar bara i Safari. Hittade detta plugin till Chrome, ej testat ännu men kan återkomma om det fungerade bra. https://github.com/ijason/Smart-App-Banners |
|||
Svara med citat |
2013-12-05, 12:50 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som användare önskar jag att folk slutade med sånt där otyg. Om ni har en site som är svinbra, som man älskar och som dessutom ackopanjeras av en app som är lika bra så går det att förmedla den informationen på andra sätt än en popup jag ska klicka bort.
Skippa popupsen och marknadsför eran app på annat sätt istället. Om det är så att appen inte förbättrar upplevelsen något så bör ni, i min mening, lägga tiden på siten. |
|||
Svara med citat |
2013-12-05, 12:57 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom så är appen "grund idén", varav sidan är för de som är på desktop - så givetvis så ska man promota den och be användare använda appen istället (då den är betydligt mycket bättre) än en mobilversion av sidan. |
|||
Svara med citat |
2013-12-05, 15:48 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-12-05 klockan 15:50 |
||
Svara med citat |
2013-12-05, 15:53 | #8 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag är inte heller förtjust i app-notices i toppen. Lista alternativa användsningssätt längst ner och ha en tydlig notis om det på något ställe levereras en bättre upplevelse i appen.
2013-12-06, 01:03 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ovanför listan har du sedan kategori-knappar som gör att du enkelt kan filtrera listan utifrån valfri/valfria kategorier. Kan vara perfekt om du är hungrig på kvällen och behöver leta upp närmsta öppna restaurangen. Då klickar du bara in dig på appen, väljer rätt kategori och sen väljer en restaurang i listan. Sen har du självklart en sökfunktion också. Det är inget du kan göra på en webbplats tyvärr, inte lika exakt iaf. Ladda gärna ner appen och testa själv och avgör om en webbplats kan göras på lika bra sätt! |
||
Svara med citat |
2013-12-06, 08:33 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |