FAQ |
Kalender |
2006-11-20, 12:07 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har en liten liten server på mitt nätverk hemma.
http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=10842 Den sitter bakom en router DLink 614+, inställningarna för att kunna HTTPa till den ska vara korrekt gjorda. Det fungerar bra att logga in via HTTP, se alla mappar, gå in i alla mappar, men så att komma åt en fil går inte! Man kommer in i mapparna och ser filerna, det går att klicka på filnamnen som vanligt, men efter klicket kommer man till sidan "sidan kan inte visas ..." Att FTPa fungerar utan problem. Någon som har en idé om vad felet kan vara? |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 12:50 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du skriver inte vilken webserver du kör eller vilken typ av fil du försöker ladda ner.
Exempelvis IIS6 svarar "filen kan inte hittas" för filer med extenisoner som inte har någon MIME-information upplagd på servern. Kan det kanske vara något sådant? Fungerar det med .html eller .htm filer?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 13:04 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är en inbyggd server i hårddisken jag använder. Någon Linuxvariant.
Jag har försökt med alla möjliga filer - gif, txt, .doc, mp3, html, htm med mera. Det blir samma resultat på alla filer. |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 14:22 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kommer du åt dem lokalt då?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 14:42 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kommer åt dem lokalt via utforskaren, men inte lokalt via webläsaren.
|
||
Svara med citat |
2006-11-22, 12:39 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen som har någon idé om vad problemet beror på?
Eller tips om hur man ska försöka hitta problemet? |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 13:33 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du kontrollerat att porten verkligen är öppen?
Testa med någon portscan eller online-portscan typ: http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/ Har du provat att stänga av "show friendly http-errors" i IE? Är den avstängd så brukar man få ett bättre felmeddelande. Har du kollat i Event viewer om du har något felmeddelande där? |
||
Svara med citat |
2006-11-23, 00:07 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
port 20 som är dataporten i kanske inte är öppen eller så kanske du behöver köra i passive mode.
|
|||
Svara med citat |
2006-11-24, 12:32 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaren.
Testade den där portscanner och porten var helt ok. Inga felmeddelanden i event viwer. Så blev det genast ett annat pinsamt problem. Jag vet inte hur man stänger av "show friendly". Jag har svensk version av IE 6.0. Går in på verktyg/internetalternativ/avancerat där borde det ligga under websökning, men jag hittar ingenting. lazat, vad menar du? |
||
Svara med citat |
2006-11-24, 18:33 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |