FAQ |
Kalender |
2015-02-16, 20:11 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Försöker använda PHP-FPM som fallback för HHVM men får inte till det.
ps-watcher startar HHVM automatiskt var 5:minut om det går ner, men vill gärna ha hemsidan online under tiden. Så här ser min hhvm.conf ut: location ~ \.(hh|php)$ { proxy_intercept_errors on; error_page 502 = @fallback; try_files $uri =404; fastcgi_split_path_info ^(.+\.php)(/.+)$; fastcgi_keep_conn on; include fastcgi_params; fastcgi_index index.php; fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root$fastcgi_script_name; fastcgi_param SERVER_NAME $host; fastcgi_pass 127.0.0.1:9000; } location @fallback { try_files $uri =404; fastcgi_split_path_info ^(.+\.php)(/.+)$; include fastcgi_params; fastcgi_index index.php; fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root$fastcgi_script_name; fastcgi_param SERVER_NAME $host; fastcgi_pass unix:/var/run/php5-fpm.sock; } /Vad gör jag för fel? |
|||
Svara med citat |
2015-02-16, 22:17 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller på att experimentera jag också. lokalt.
Tyvärr inte lyckats lösa probemet. Däremot kör jag monit som kollar av var 5e sekund gällande hhvm och startar om det. Finns många olika tuts ute på nätet gällande detta, men inget av de fungerar med failover för php när hhvm bestämmer sig för att sluta fungera. Man får ha tålamod att vänta tills hhvm når stabil ålder i värsta fall. |
|||
Svara med citat |
2015-02-17, 09:42 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2015-02-17, 15:16 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har ingen erfarenhet av ps-watcher, då jag kör monit bara. Så jag kan bara svara gällande monit. Testkör lokalt på en burk med 1 kärna och 2gb ram. Märker inte av någon större belastning för min del iaf. |
|||
Svara med citat |
2015-03-21, 11:52 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
https://github.com/jaanus85/Nginx-HH...over---MariaDB |
|||
Svara med citat |
2015-03-21, 13:10 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kollar om en process finns i listan, inte allt för jobbigt för processorn. Finns den så händer inget. Men skulle du kolla 100 gånger i sekunden blir det ju klart en börda.
|
||
Svara med citat |
2015-03-21, 18:35 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har kört var 5:e sekund nu i några veckor och har inte alls haft några problem. Belastar även ej något märkvärdigt servern.
|
|||
Svara med citat |
2015-03-21, 18:37 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för tipset! Kan vara bra inför nästa server installation.
MariaDB är jag ej bekant med, men ska försöka prova det nästa gång... Har bara hört bra om det. Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|