FAQ |
Kalender |
2014-08-27, 00:30 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hade tidigare i veckan som plan att sätta upp ett enklare skript som kunde läsa in sökvolymen inom ett par områden för att underlätta kommande arbete.
Efter lite research fick ja reda på att AdWords-API:et var vägen att gå, men sedan har allt tagit stopp. Efter 4h (effektivtid) har jag fortfarande inte lyckats lista ut hur man får tillgång till en API-nyckel. Har fyllt i formulär efter formulär och klickat mig genom säker 40 länkar, varav 25% varit trasiga eller felaktiga. Är det någon som lyckats få tillgång till en API-nyckel för API:t och finns det något annat (tredjepartsapi) som gör samma sak? |
||
Svara med citat |
2014-08-27, 09:12 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Adwords API:et är som ett mysterium. Det är nästan omöjligt att hitta till formuläret för att ansöka, och sen får man vänta en evighet. Jag har väntat på att bli verifierad i cirka fyra månader.
Kör http://www.semrush.com/ istället. De har en API plan för $15 / mån som borde räcka åt dig. |
|||
Svara med citat |
2014-08-27, 09:52 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
API är inte min styrka men frågan är ju vad det är för data man får och hur exakt är den och behöver den vara exakt på just sökordet eller duger det med alla bredare varianterna?
Om du har ett Adwordskonto och en rullande kampanj så kan du ju få fram en del genom att du kan se visningsandelarnas nyckeltal i procent. Det kan du göra både på kampanjnivå samt på sökordsnivå. Men det kanske blir för mycket manuellt jobb för dig oavsett. Förlorad visningsandel pga Budget Förlorad visningsandel (Ranking) Exakt matchnings visningsandel Samt totala visningsandelen baserad på de ovanstående. |
|||
Svara med citat |
2014-08-27, 11:23 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Vart hittade du $15-plan hos semrush? Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-08-27, 20:16 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Läs 'Does SEMrush offer an API (Application Programming Interface)?'. Annars kan du betala $50 och få 1 miljon API 'units'. http://www.semrush.com/se/api_products.html |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|