FAQ |
Kalender |
2011-12-09, 12:57 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu när man fått skatteåterbäringen + att gamla TVn dog helt för några dagar sedan har jag blivit sugen på att köpa en ny. Frågan är om jag är dum med tanke på att det inte är lång tid kvar till årets största rea!?
Mina tankar går såhär: Förra året körde samtliga på att slänga iväg 32" gratis, och de som var större var inte full HD osv osv. Jag tycker bara det är skiten de rear ut under mellandagarna eller har jag fel? Det jag är på jakt efter är en 46-52" FULL HD tv helst 100hz. Grundig, Andersson och liknande går bort då jag vill ha en som är snygg också. Pris 6000-6500kr Det jag hittat hittills är: http://www.elgiganten.se/product/lju...-tv-46pfl5606h för 6490kr Någon som har ett bättre förslag? Nämnas ska också att jag skall köpa kyl/frys och skall försöka på något paketpris. |
||
Svara med citat |
2011-12-09, 13:14 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De flesta kedjor har ju lägsta-pris-garantier av olika sort t.ex. att om de sänker priset inom x antal dagar så får du tillbaka mellanskillnaden. x brukar vara 14 - 30 dagar så mellandagsrean är inget problem då den numera börjar innan jul (suck...).
EDIT: För ditt exempel gäller följande: Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-12-09, 13:24 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har fastnat mer för: http://www.elgiganten.se/product/lju...d-tv-ue46d5005 som stödjer fler videoformat plus att den har nätverksanslutning. Frågan är bara vad man skall ha den till när den ändå inte stödjer internetfunktioner? Någon som vet? |
||
Svara med citat |
2011-12-09, 14:05 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är i samma dilemma just nu.
När jag var på mediamarkt i Barkaby för en vecka sedan så hade de reklam att om du köper något nu, och det blir billigare i mellandagarna så får man tillbaka skillnaden. Men det jag undrar över är, att om två TV apparater har ungefär samma funktionalitet och jag köper X. Så kanske Y betydligt billigare i mellandagarna - och då får jag inte tillbaka mellanskillnaden och det har alltså varit ett dåligt köp. |
|||
Svara med citat |
2011-12-09, 15:21 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vet att de fortfanade har olika namn, på prisjakt brukade det vara svårt att hitta produkten på mer än ett ställe men om man tog bort några nummer/bokstäver på slutet fick man fram samma produkt hos fler leverantörer. |
||
Svara med citat |
2011-12-09, 16:35 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Personligen skulle jag köpt en bättre plasma än en budget LED, och sedan inväntat OLED. De flesta av dagens "LED-TV" (inkl. den du länkar till) är ju ändå egentligen bara en LED-belyst LCD-panel.
Senast redigerad av Adestro den 2011-12-09 klockan 16:46 |
||
Svara med citat |
2011-12-09, 16:49 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo jag vet, men plasma är mycket dyrare speciellt full hd. Dagens erbjudande på mediamarkt verkar sjukt bra. 47" full hd Philips för 4790kr. Såg annonsen nyss och är påväg dit för att köpa en om de finns kvar. Duger tills vidare.
|
||
Svara med citat |
2011-12-09, 17:26 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har varit lite sugen på den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656199
för min nuvarande gamla 47 lcd tv går inte igång hela tiden. Den verkar schysst, nackdel är förstås två hdmi kontakter men det borde räcka.. En till xbmc & en till xbox 360n. |
||
Svara med citat |
2011-12-09, 17:34 | #9 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag tror inte man behöver vänta på bättre priser.
Bara att hålla tummarna att min gamla pioneer från 2007 håller ett tag till. Ryser när jag tänker att den kan gå sönder nu när ingen längre kan göra en bra tv.
2011-12-10, 21:03 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vänta tills efter nyår, då den riktiga rean börjar!
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|