FAQ |
Kalender |
2008-06-19, 15:36 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag håller på att göra en tjänst där man ska få hjälp att dela en nota. Tex, nu till midsommar så lägger alla ut för olika saker och är med och betalar. Tex Kalle betalar för sillen Jonas betalar för nubben Lisa betalade för skärgårdsbåten Jocke var med på allt utom nubben Tjänsten hjälper till att reda ut vem som ska betala vad och till vem. Vad säger ni? Är det lätt att förstå vad man ska göra? Skulle du använda den? Om inte, varför? Det är såklart tanken att man i framtiden ska kunna surfa in på den med mobilen från en restaurang och jag kommer ha en specialanpassad version för det. Jag gör den först för webben för att se att allt fungerar först. |
|||
Svara med citat |
2008-06-19, 15:41 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle byggt den tjänsten som ett google app engine-program och med google docs som backend.
Då krävs bara ett google-konto som rätt många redan har för att logga in samt att dokumentet blir tydligt spårbart som en motsvarande excel-fil i bakgrunden. Du skapar även lite mera trust och brand awareness. Tror utöver det att det är en väldigt svår tjänst att marknadsföra, ideen har lite för lite stickiness. |
||
Svara med citat |
2008-06-19, 15:42 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte riktigt, jag personligen skulle nog inte använda den. De gånger vi varit många till nyår eller nåt så har någon eller några fixat med allt och sedan delar vi kostnaden för det hela rakt av helt enkelt.... Känns lite omständigt.
2008-06-19, 16:33 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skitbra idée! Skit i att tvinga folk att regga sig(dö google-konto), jag hatar allt sånt.
|
||
Svara med citat |
2008-06-19, 16:38 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Testade lite... Den bör nog klara av att hantera ören också..iaf 50-öringar.. i övrigt är det en schysst tjänst... jag kommer nog inte att använda den (inte ofta iaf), vi brukar bara dela rakt av eller lita på att det jämnar ut sig innan man dör..
|
||
Svara med citat |
2008-06-19, 17:06 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ska kolla sidan först, trodde det bara var idéen du hade.. dåligt av mig att öppna mun innan.
Idéen och strukturen var faktiskt bra. ska ha det i huvudet först läste ja abra tråden och tänkte inte på titeln på tråden, och var väldigt negativ.. kanske en snyggare design sen bara. så blir det toppen. |
|||
Svara med citat |
2008-06-19, 17:30 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det blir inget bra utan login tror jag, google-konto har man ändå. Det gör mindre ont än att behöva regga sig på ännu en ny site. Men visst, går det att göra bra utan login är det såklart bra.
|
||
Svara med citat |
2008-06-19, 18:06 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vill du ha feedback på funktionaliteten och annat också eller är det bara idén?
2008-06-19, 18:22 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har testat http://www.ioweyou.co.uk/ tidigare men det rann ut lite i sanden.
|
|||
Svara med citat |
2008-06-19, 18:53 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Miniräknare, papper och penna + en kompis som gillar att räkna har funkat bra de gånger jag har varit med och behövt dela upp betalning
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|