FAQ |
Kalender |
2012-09-20, 17:25 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Blev uppringd av en mycket aggressiv säljare som påstår att de har "ett program" som gör att de kan se hur många besökare vi har (inte generellt alltså utan till just vår hemsida) som använder mobil. Jag förutsatte att det var rent påhitt, men blev lite osäker
Inte finns det något sådant verktyg!? Hur skulle det i så fall gå till? Man skulle behöva sniffa i backbone...?! Sedan gick säljaren vidare med att vår hemsida strax kommer sluta fungera eftersom den inte var förberedd för IP6... ;D |
|||
Svara med citat |
2012-09-20, 18:08 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om jag förstår dig rätt så försökte de inte sälja ett sådant program till er utan de kunde se det själva? Du frågade inte om antalet?
Såvida de inte kan utnyttja säkerhetshål hos er eller kan avlyssna mobiltrafik så torde det inte vara möjligt. Det där sista argumentet kan nog fungera på en del. Vem vill att deras hemsida ska sluta fungera?
2012-09-20, 18:12 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-09-20, 18:24 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan ju vara så att de verkligen har ett program med statistik från olika typer av webbplatser. Så generaliserar de och tar fram en siffra som förhoppningsvis ligger nära sanningen. Stämmer det bra så är de ju nästan genier En aggressiv säljare är alltid ett gott tecken
2012-09-20, 18:54 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-09-20, 19:28 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl också sannolikt så att de som inte har en aning om hur många mobila besökare de har är mer benägna att gå på säljarens argument. Du hörde nog inte alls till målgruppen
2012-09-20, 20:35 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Nej det går inte att se. Inte ens Google Analytics träffar alla besökare. De har säkert någon statistik, men den är nog generell.
Jag är intresserad av att veta vad företaget som ringde dig heter.
2012-09-20, 21:02 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|
|