FAQ |
Kalender |
2007-01-31, 09:54 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet inte om inlägget hamnar riktigt rätt men jag hoppas få svar (och bra sådana) i alla fall.
Jag jobbar med en sida som innehåller mycket pdf-filer på produkter. Satt precis och kollade statistiken och kom på att pdf-filerna syns ju inte. Någon som vet hur jag gör för att få fram statistik på hur mycket pdf-filerna öppnas? |
||
Svara med citat |
2007-01-31, 10:00 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilket statistikprogram?
|
|||
Svara med citat |
2007-01-31, 10:11 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu använder jag gratisversionen av Statcounter
|
||
Svara med citat |
2007-01-31, 19:08 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
StatCounter är samma som Googles eget Analytic, dvs en bit kod som laddas över internet.
För att få reda på laddningar och klick på PDF:er måste du nu gå till webbhotellet och använda deras logg. Om du inte själv bygger en funktion för det i typ asp. viewPDF.asp?ID=23 viewPDF.asp?ID=24 viewPDF.asp?ID=25 I stället för att länka direkt till en PDF, länkar du till en annan sida som i sin tur dels adderar kod i räknare samt skickar vidare till rätt fil: --> response.redirect "alfons åberg.pdf" beroende på vilket nummer (vilken pdf) besökaren vill se. *** Är det tänkt man här ska tipsa om bra webhotell med grymt verktyg för detta...!? Kolla aleborg... |
||
Svara med citat |
2007-02-05, 12:27 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Misstänkte att det var till webbhotellet man måste gå. Jag har försökt få svar från dem men misstänker, enligt gammla papper, att deras statestik kostar extra och att få till det här kräver långvariga tankegångar.
Så länge jag fixar saker som inget kostar tar det tacksamt emot men kostar det är det detso jobbigare. Tack för hjälp, den där vidarebefodringen kan ju vara intressant att göra på vissa pdf-filer, som nyhetsbrev men känns för mycket jobb att lägga på alla. |
||
Svara med citat |
2007-02-05, 16:25 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, men det är enda sättet...
Hur fast är du i ditt hotell!? Kolla Aleborg.se om du är intresserad av hotell med grymt verktyg att följa statistiken på hemsidan. Även i ett historiskt perspektiv. Inte universums billigaste webbhotell... men enormt trevlig & hjälpsam personal. (Som jag inte känner annat än i rent affärsmässiga sammanhang.) *** Om du ger dig attan, kanske du kan fuska ihop en manuell variant av det jag skrev ovan. Typ att du skriver koden manuellt... Inte gör allt så himla dynamisk och databasigt. Dock måste du ha databas på nåt sätt. Hur ska du annars spara hur många som klickar på en viss PDF? (Går givetvis att spara i vanlig textfil... om du nu vill det... Känns dock enormt oflexibelt!! Inget jag skulle rekommendera, typ! :-) ) |
||
Svara med citat |
2007-02-05, 17:15 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Känns som om du har provision på det där webbhotellet.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|