FAQ |
Kalender |
2008-08-04, 12:56 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag undrar alltså om det är möjligt att sälja ett specifikt spel i en e-butik under en domän som även är spelets namn.
Namnet är ett sammansatt ord som används flitigt i svenskan och alltså inte bara ett påhittat namn. Vad tror ni, hur ställer sig tillverkaren eller företaget som distribuerar spelet i Sverige till detta? |
||
Svara med citat |
2008-08-04, 14:17 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-04, 16:41 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ringde EA och blev kopplad runt där.
Fick dock ett nummer som jag ska ringa imorgon eftersom ansvarig inte var på plats idag. Ska bli spännande att höra vad svaret blir men förmodligen är det nog negativt. |
||
Svara med citat |
2008-08-06, 10:45 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur gick det?
|
||
Svara med citat |
2008-08-07, 01:00 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-12, 21:32 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ringde Electronic Arts och blev kopplad runt mellan olika personer innan jag fick beskedet att de tyvärr inte kan hjälpa mig.
Jag kan ansöka om att få bli återförsäljare, men frågor kring varumärket måste tas direkt via företaget i USA som äger rätten till varumärket. Jag har mejlat företaget utan att få något svar tillbaka, ska dock testa att skicka till en annan mejladress under morgondagen. Vid ett positivt svar så kommer jag givetvis att begära det skriftligt via vanlig post eller ett bifogat underskrivet elektroniskt dokument/fax. Kan tillägga att jag även provat att ringa men blir bara kopplad till en telefonsvarare utan att få prata med växel/telefonist. Ska prata in ett meddelande även på telefonsvararen och uppdaterar er om hur det hela fortlöper... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|