FAQ |
Kalender |
2007-05-04, 17:01 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har precis börjat mixtra med css och jag vet inte riktigt om jag tänker rätt men här är vad jag vill. Jag vill ha all layout i css, även hemsidans huvudlänkar(som ska finnas på varje sida). Dessa länkar vill jag ha i form av bilder. Jag vill altså kunna ha både bild och vart bilden ska länka i css-dokumentet. Det ska ju vara möjligt att lägga till fler efterhand utan att behöva ändra på varje sida. Fattar ni vad jag menar,, tänker jag helt fel eller har jag bara missat något... får inget att funka. :blink: |
||
Svara med citat |
2007-05-04, 17:58 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
den biten funkar inte med css.. såvida du inte gör det med bakgrundsbilder
kolla in om du kan inkludera filer istället.. t.ex via <!-- #include file="filnamn" --> (då lägger du alltså din meny i en fil (t.ex meny.html) som du sedan inkluderar i alla de filer där menyn ska finnas med) |
||
Svara med citat |
2007-05-05, 01:07 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, synd... tror det funkar ganska bra att köra med bakgrundsbilder istället, tack för tipset.
|
||
Svara med citat |
2007-05-10, 21:22 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-05-10, 22:02 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Servern måste ha stöd för tex ssi för kunna inkludera filer.
Här har du lite grunder för detta: Webdesignskolan, ssi Men det funkar ju om du kör asp eller php oxå =) edit: länkar o grejor. |
|||
Svara med citat |
2007-05-11, 15:58 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
blir så mkt att lära sig på en gång.. man vill ju lära sig ordentligt när man väl gör det =) borde finnas något annat sätt att få med vissa kodbitar på flera sidor, och bara behöva ändra på ett ställe hela tiden istället för att klippa och klistra sig till döds =) =) Tack för hjälpen igen! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|