FAQ |
Kalender |
2009-06-02, 14:06 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Låt säga att jag har en liten bild på ett frågetecken och när man för musen över den så ska en liten inforuta på höger sida komma upp. Relativt simpel ruta. En liten border och bakgrundfärg. Denna popup ska så klart ligga överst. så ingen text "lyser igenom" den från baksidan. Popupen ska vara x-brower compitabel (i alla fall från IE6 och framåt i tiden). Ruran ska försvinna när musen förs bort från frågetecknet. Det kan finnas flera olika popups på samma sida, samma design på popup fast annan info text.
Jag har försökt söka utan att finna en vettig variant på det jag vill ha, kan någon hjälpa mig hur jag kan göra? |
||
Svara med citat |
2009-06-02, 14:17 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2009-06-02, 15:29 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser perfect ut men alltså, har försökt hitta information om hur det ska tillämpas men blir galen, sämre dokumentation om hur man ska få det att funka får man söka efter. Handen på hjärtat, jag fattar inte hur man ska få en liten ruta att poppa upp. Det känns som dom har skippat steg 1-5 och hoppat direkt på den avancerade dokumentationen Känns lite som om när man ska köpa en bil och allt man bryr sig om är att den går, och är besiktigad men ne sen så börjar försäljaren snacka om hur många nanometer en motordetalj är.
Någon som har lust att göra en simpel sida med ett exempel på hur jag tillämpar denna js fil så kan jag säkert klura ut resten själv. |
||
Svara med citat |
2009-06-02, 15:49 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
använde detta till en dotnetnuke mod jag kokade ihop lätt som en plätt.
http://remysharp.com/2007/01/25/jque...ext-box-hints/ |
||
Svara med citat |
2009-06-02, 15:58 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
dotnetnuke. ok låter spännande men vet inte vad det är, så jag har inte en susning vad jag ska titta efter på den där sidan
|
||
Svara med citat |
2009-06-02, 20:20 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
JQuery med dialog-pluginet
XHTML: <div id="hej">info-text goes here..</div> JS: $('#hej').dialog(); klart |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|