FAQ |
Kalender |
2003-12-09, 14:44 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en kund som just nu har ca 500 mb utrymme och 50 gigabyte dataöverföring per månad (och det ökar ständigt). Eftersom det är en hobbysajt så har han inte riktigt råd att ligga hos mig. Är det någon som vet ett bra alternativ som kostar mindre än ca 400 kr/månad? Känns som att det får bli ett amerikanskt så slipper han i alla fall momsen. För att ställa till saker ännu mer så kör han ASP så det måste vara en äkta Windowsserver.
|
||
Svara med citat |
2003-12-09, 23:16 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
jahapp , kanse webcows 800mb skulle passa dom har 800mb och 60GB trafik för 368kr per månad inkl.moms , vad jag vet så kör dom win2003 servrar nu så då har han en äkta win2003 server där.
|
||
Svara med citat |
2003-12-09, 23:24 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eftersom jag använder Webcows till en av mina sidor så ska jag nog säga mitt:
# Okej support # Halvbra upptime # Dålig speed på servrarna, ungefär 50 % av vad ett annat webbhotell har (som jag använder) # Generöst med bandbredd dock! |
|||
Svara med citat |
2003-12-10, 00:03 | #4 | ||
|
|||
Administratör
|
Dålig speed på servrarna får du nog ta och förtydliga, speciellt om du jämför med andra webbhotell.
Själv har jag fått ett bra intryck av webcows, med undantaget att supporten verkar gilla att skylla ifrån sig på mjukvaran de själva använder.
2003-12-10, 01:30 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då har jag ett sätt , minska ner bandbredden till 2 - 20GB per konto som alla andra webhotellen har så då kommer webcows säkert ha snabbare servrar , man får inte glömma att hög brandbredd ger mer jobb åt maskinerna. Webcows har 60GB jag skulle tro att maskinerna får jobba en hel del.
|
||
Svara med citat |
2003-12-10, 03:06 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Svara med citat |
2003-12-22, 04:26 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej
ah jag skulle kunna hjälpa dig eftersom jag har egen server för min applikation (det var billigare att ta en dedikerad än att välja ett webbhotell). Vi skulle lätt kunna överens om priset eftersom jag ändå har ganska mycket ledigt men det finns ett problem: ingen ASP 50$/ skulle vara bra att få för upp till 70GB.... men som sagt...jag kör på Linux maskin. Hör av dig (PM) om ni ska byta till php |
||
Svara med citat |
2004-01-04, 17:12 | #8 | ||
|
|||
Administratör
|
Ett billigt amerikanskt alternativ är www.serverpronto.com
Jag har hyrt en server där sedan Oktober och har inte haft några problem faktiskt. Hastigheten mot sverige är inte den bästa. Har inte undersökt network uptime men har själv inte märkt av några allvarligare fel, varken på statistik eller när jag arbetat mot den. Däremot är företaget som äger serverpronto spamlistad och de tillåter sina kunder att utföra div. spamaktiviteter till en viss grad(enl en tråd på webhostingtalk). Men man får väl vad man betalar för... $29.95 dedikerad 200gb överföring Helt klart värt...
2004-01-04, 21:40 | #9 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-04, 23:48 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
http://www.server4you.de/de/d/index.html som också är billiga. Både server4you och serverpronto kräver dock att man kan sin Linux eftersom man administrerar själv och att det inte existerar någon support när man "klantat till det". |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|