FAQ |
Kalender |
2008-09-26, 11:32 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jaha, så var det dags igen att en massa folk försöker registrera vårt företagsnamn .net .eu mm. Denna gången var det Liam Blom från Westpoint som ringde. Och nu var det både en privatperson och ett företag som slogs om domänerna.
Var morgonsur idag, så jag blev grinig och var allmänt otrevlig. Nästan så att jag i efterhand blir rädd för att de ska hitta på något bara för den sakens skull. Jag tycker att westpoint klingar välbekant på något sätt bara... Men det är kanske min hjärna som blandar en kompott av Westpeak och eastpoint? Google hittar inget vettigt i varjefall... |
|||
Svara med citat |
2008-09-26, 11:35 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nuså - Hos Bolagsverket finns en massa företag med Westpoint i namnet och det enda som verkar rimligt att det skulle vara är Westpoint solutions AB som registrerades 2008 och inte är F-skattregistrerad.
Mannen som står bakom Westpoint Solutions startade nog detta företag för att han haft sådana lysande framgångar med ett annat företag med exakt samma affärsidé. Varför då inte starta ett likadant till? Gamla företaget? Colvento IT... |
|||
Svara med citat |
2008-09-26, 12:05 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-09-26, 12:33 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-09-26, 13:08 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-09-26, 15:06 | #6 | ||
|
|||
|
Vet inte om jag passar in på beskrivningen, men jag fick också en påringning.
Det är lugnt, eran "kund" får regga domänerna om han vill,sa jag. Vart ju ingen reggning där, de kastar ju inte bort pengar i onödan. Domänerna har legat oreggade i flera år, ingen ville ha dom då och ingen nu. De har också kvalat in på Svensk Handels varningslista i veckan. |
||
Svara med citat |
2008-09-26, 15:58 | #7 | |||
|
||||
|
Tycker nästan att det är uppenbart att "Sellnet" i ny form försöker snylta renommé från Eastpoint och Westpeak - för precis som Tez säger klingar det likt.
Ett obehagligt sammanträffande är ju att Westpeak under lång tid försökte få igenom "Westpoint" som företagsnamn (enligt egen utsago) och även är innehavare av westpoint.se - men jag är helt övertygad om att det är Sellnet/Colvento-busarna som gör denna sammanblandning medvetet - inget annat - dom har ju historia bakom sig att rippa och utge sig för att vara något de inte är: Som dom gjort i form av "IT-verket" ringde runt och inte minst Finländare sannolikt trodde att det var en Svensk myndighet som ringde och lät sig luras, eller när dom i form av "Domängruppen" rippade all text från "Domän Direkts hemsida" (och idiotjävlarna tog inte ens bort mitt personnamn från texten) eller när "Domäncentralen" rippade utseendet och stor del av texten från "Domainstream" (Ny ägare av Domainstream har ändrat utseende nu) Jag noterade nu också att ombudet Svenska Domäner blivit utsatt för att telefonsäljare påstår sig representera dem enligt samma kända upplägg |
|||
Svara med citat |
2008-10-06, 21:16 | #8 | |||
|
||||
|
Precis på samma sätt som jag beskrev i tidigare inlägg så är de i farten igen - enligt samma mönster som så många gånger tidigare så
har "Sellnet"-killarna vid sidan av "Westpoint Solutions" startat upp ett bolag som gör samma sak; "Svenska IT Registret AB" www. svenskaitregistret .se / www. naproxi .net Jag skulle kunna skriva en sammanfattning, men jag råder istället samtliga läsare att istället ta del av det makalösa grävet som Anders Nyman på Cint gjort. CintAnders gräv Westpoint och "Svenska IT Registret" är alltså samma busar. Observera hur de försöker ta en roll som en auktoritet (som säkert många går på).. - tidigare verkade de som "Domänregisteringar" (Sellnet Group AB), "Domänregistreringar Europa", "IT Verket" och nu som "Svenska IT Registret". Läs på och sprid ut! |
|||
Svara med citat |
2008-10-08, 16:22 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
pratar med dem nu?
På mobilen....låter tiden gå.. |
||
Svara med citat |
2008-10-08, 16:29 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
10 minuter...på mobilen utan avslut för dem.
Det var en privat person som hade reggat 4st domännamn som vårt... http://www.westpointsolutions.se/ tom angav vad personen hette?!?!?!?!? Skulle få skydd av dem för 1900:-.. - Hey, if you mess with me, you mess with my whole family. Hahahahahaha |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|