FAQ |
Kalender |
2010-05-03, 20:18 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla, jag är helt ny här och ville göra en snabb presentation eftersom en vän sade att så skall man göra här för artighetens skull. Jag heter alltså Sonja Catani och jobbar med kommunikation i alla dess former, men främst skrivet och främst publicerat digitalt. Jag jobbar med privata och noterade bolag för att paketera deras omvärldsbild, men jag skriver även krönika och artiklar i papperstidningar och digitalt. Dessutom har jag nöjet att ofta bli ombedd att vara med i större affärsutvecklingsprojekt. Min röda tråd är dock att jobba med kunder jag gillar och värdera min fritid, dvs "leva livet" framom att "jobba livet". Jag är superfascinerad av alla möjligheter internet bjuder på och trots att jag använt internet som verktyg i nästan 15 år så känner jag mig fortfarande som en total novis. Kommer säkert be er alla kunniga om hjälp i både fundamentalt enkla frågor som i lite mera komplicerade frågor. Speciellt den tekniska delen önskar jag att jag kunde mera om.
God fortsättning på denna underbara vårvecka och på återhörande, Sonja Catani |
||
Svara med citat |
2010-05-03, 21:43 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Trevligt och välkommen. Vart nyfiken på "paketera deras omvärldsbild". Vi tillfälle får du gärna berätta mer om det.
|
||
Svara med citat |
2010-05-03, 22:08 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Sonja och välkommen hit! Låter som du har mycket att tillföra wn. Hälsningar / Annika
|
||
Svara med citat |
2010-05-03, 22:45 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack Janne och Annika (med den underbara signaturen) för det vänliga välkomnandet.
Janne: "paketera deras omvärldsbild" är allt från pressreleaser, årsredovisningar, reklamsatsningar, sponsrings- och eventstrategier till tal och presentationer. Men främst är det att få företag att tala ett språk som är förståeligt för investerare eller oss "vanliga dödliga". Har många roliga exempel, men kan inte riktigt skriva dem här. Men mest handlar det om val av språk och hur det används. Inser att jag troligen behöver fundera igenom min egen presentation. Smiley läge! Sonja PS. Annika, skall genast kolla din blogg eftersom jag blivit ombedd att hjälpa en vän välja trädgårdsblommor och det är inte min starka sida!!! Han har obviously inte läst min senaste krönika i ämnet. |
||
Svara med citat |
2010-05-03, 22:45 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Välkommen! Hoppas att du kommer trivas här.
|
|||
Svara med citat |
2010-05-03, 23:08 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja verkligen välkommen!
|
|||
Svara med citat |