FAQ |
Kalender |
2014-12-25, 16:09 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Behöver lite tips och råd från er som har erfarenhet att hantera lite fler hemsidor. Jag har i dagsläget 20+ hemsidor i WordPress hostade på 2 olika webbhotell och vi skapar ungefär 1 ny hemsida varannan vecka, dock så är laddningstiden alldeles för oregelbunden för att jag ska kunna ha hemsidorna liggandes där. Jag söker alltså ett hostingalternativ där jag kan hantera 20+ sidor, utan att vara orolig att någon annans hemsida slöar ner mina. Det verkar som en egen server verkar vara det enda alternativet då, men jag har inte erfarenhet av att driva en egen server så därför bör jag isåfall ha managed hosting med en dedikerad server. Dock kostar detta mycket pengar men det får bli så om jag inte har ett annat alternativ. Finns det en annan lösning för mig, eller är managed hosting med dedikerad det jag ska ha? Har varit i kontakt med Glesys än så länge, men andra hostingföretag får gärna skicka PM eller skriva i tråden för tips och råd. Mvh Jesper Ribacka |
|||
Svara med citat |
2014-12-25, 18:49 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är samtliga domäner registrerade i samma namn som kontoinnehavaren av webbhotellskontot?
Senast redigerad av kevvs den 2014-12-25 klockan 18:53 |
||
Svara med citat |
2014-12-25, 19:41 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
VPS funkar väl utmärkt annars?
Norman har bra erbjudande för wnmedlemmar |
||
Svara med citat |
2014-12-26, 16:44 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag vill slå ett slag för Inleed. Där har jag haft webbhotell i flera år och nu på senare tid har jag även migrerat över en dedikerad server där för kunder osv. Plus att den är managed.
|
||
Svara med citat |
2014-12-28, 14:33 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det känns som om du borde ha koll på det själv iom din signatur?
|
||
Svara med citat |
2014-12-29, 00:37 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur var det där med egenreklam??
|
|||
Svara med citat |
2014-12-29, 17:29 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2014-12-29, 17:32 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2014-12-30, 04:25 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är lite emot trådar där webbhotellen själva får skriva "välj oss".
Det är lite det som varit bra med WN att det är användarna som gör rekommendationen, inte hotellen själva |
|||
Svara med citat |
2014-12-30, 09:41 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vi använder Glesys, en managed VPS med SSD. Sidorna som är wordpress snurrar väldigt fort och enligt pingdom så brukar vi ha 100% upptid. Supporten är snabb och bra. Annars slår jag ett slag för serverpilot och valfri VPS med ubuntu. Kör själv med en serverpilot + digitalocean. Hade dock problem för några veckor sedan med att digitalocean slutade starta upp helt och hållet och fick läsa in en backup. Ska nog någongång flytta till Linode eller något mer stabilare. Har en skräpsida där http://www.dailyvideoclips.com/ |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|