FAQ |
Kalender |
2014-05-07, 12:57 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur tror ni Google ser på artiklar med dålig grammatik? Det är inga rena stavfel, mer att orden är i konstig ordning, texterna är unika och några ganska långa.
På mina viktiga sidor tar jag så klart bort allt och ersätter med nytt. Men för bloggar som ingen knappt vet existerar. Kan man göra en fuling och typ ha kvar de i en kategori; Insänt från läsarna, adressera att författaren ordblind/ dyslexi /.... Vill inte gärna ta bort länkar och att rätta texter som är dåliga känns som inte det ger så mycket då lägger jag mer tid på nya bra artiklar. Vad tycker ni? |
|||
Svara med citat |
2014-05-07, 13:08 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Om det inte rör sig om duplicate content, tror jag inte alls det är någon som helst fara om en mindre viktig del av sajten har stycken med grammatiskt undermålig text.
2014-05-07, 22:03 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet inte, kan vara flera orsaker.
Stress och brist på att jag kontrollerat. Jag bara fyller på då på bloggarna, men på magasinen så flyttar jag artiklarna till bloggar och fyller på med nytt. |
|||
Svara med citat |
2014-05-22, 10:57 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Content is king. Dåligt content = Dålig SEO.
SEO handlar om mycket mer än bara keywords. Med en trasig text så kan du möjligtvis nå en ok rankning temporärt. Men om innehållet är dåligt och av låg kvalité, och du får hög bounce-rate, inga delningar eller länkningar osv så är det svårt att behålla en bra position under en längre period. Kommer du bli flaggad och bannad ifrån Google? Givetvis inte. Är det dåligt för din rankning av att ha kasst innehåll även om det innehåller dina nyckelord? Ja. |
||
Svara med citat |
2014-05-22, 11:12 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2014-05-22, 16:52 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl även så att det är författaren som har upphovsrätt till sin text, och att göra rättningar av ordföljd inte är tillåtet utan författarens tillstånd.
Är det brott mot netiketten så kan man dölja vissa ord eller dölja hela inlägget, men inte ändra innehållet. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-05-22 klockan 16:55 |
||
Svara med citat |
2014-05-23, 05:53 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2014-05-23, 05:55 | #8 | |||