FAQ |
Kalender |
2009-10-14, 18:49 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I somras så fick jag en massa bra feedback på min webbplats här på WN. Det visade sig att den inte höll måttet så jag har nu skapat en helt ny webbplats till mitt företag.
Jag skulle vara mycket tacksam för att få höra vad ni tycker. Jag vill höra både vad som är bra och vad som är dåligt. Ni kan besöka sajten via följande adress: http://designbank.se/ Tusen tack på förhand / Robin. |
||
Svara med citat |
2009-10-14, 19:14 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sidan är bra.
Det jag inte gillar riktigt är den starka blå färgen och mönstret som används i bakgrunden. Jag får inget modernt/stilrent intryck av det. Allt som är innanför de blåa ytterramarna (innehållet) tycker jag däremot ser bra ut och är fint strukturerat. |
||
Svara med citat |
2009-10-14, 19:39 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tackar Soft.
Jag ska tänka på bakgrunden måste dock säga att jag tycker att det har gått lite överstyr med "stilrenhet". En lite för stark motreaktion till 90-talets plotter. Va bra att du tyckte om innehållsdelen, det är ju ändå den som är viktigast, att besökaren hittar det han/hon är ute efter. |
||
Svara med citat |
2009-10-16, 17:16 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tänker vara uppriktig... Sidan andas en del "köpt template". Inget ont med detta egentligen, kanske snarare ett tecken på genuin professionalism?! Får man fråga hurvida layouten är din egna eller ej? Syftet är tydligt tycker jag och du behärskar svenska språket väl (jag har inte läs allt men det känns så).
2009-10-16, 18:28 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det känns väldigt lik mycket av det man hittar på Themeforest... Är också intresserad av att veta om det är dina layouter... gillar dom skarpt!
|
|||
Svara med citat |
2009-10-16, 18:34 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej där,
Jag skulle nog säga att allt det blåa runt om drar för mycket uppmärksamhet och gör det svårt att fokusera på innehållet. Det räcker nog om du gör färgen lite mattare så att det inte sticker så värst i ögonen, samt att ta bort i alla fall 1 bakgrund (Mitt val hade varit den bakom loggan). Som exempel kan du titta på de siter du har listat under "Designmallar". Uppmärksamheten läggs på det innehåll man vill att besökarna ska ge sig på och inte tvärtom som på din site. Det är ju lite synd tycker jag då din layout faktist är väldigt bra. Hoppas det hjälper något. |
||
Svara med citat |
2009-10-16, 19:13 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Till Captain Thailand:
Perfekt att du är uppriktig, det är jag tacksam för. Layouten till Designbank har jag gjort själv förutom Bildspelet i sidhuvudet. Det har jag tagit från en template som jag har rätt att hämta element ifrån. Skönt att höra att det ser proffesionellt ut. Till Captain Thailand och fabian: De templates som jag har lagt upp har jag tyvärr inte gjort själv. De har jag hämtat från ett riktigt bra ställe som heter dreamtemplate.com. Där betalar du en årsprenummeration sen är det bara att ladda ner så mycket du vill. Riktigt bra. Jag erbjuder templatesen till de kunder som inte har råd att betala för unik webbdesign. Till Christos: Det kan nog stämma att det blå tar för mycket uppmärksamhet, jag ska nog köra några tester med användare baserat på det. Va bra att du gillar layouten i övrigt |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|