FAQ |
Kalender |
2012-05-25, 20:12 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-05-25, 20:23 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det jag inte kan fatta att folk kan tycka att höginkomsttagare ska betala upp till miljarder i skatt. Medan vanligt folk inte bidrar ett skit själva i skatt. Finns många personer skatteverkat tycker ska upptaxeras 100-10000 MILJONER i skatt, är ju helt orimligt. Jag själv hade blivit rånad på 1.6 miljoner inkomstskatt årligen om jag hade stannat kvar i U-landet Sverige. Som man inte hade fått ett skit för. Och tror inte välfärden skulle sjunkit så mycket, folk hade fått lära sig att sluta vara parasiter och leva på andra och ta eget ansvar för sitt liv. Sedan tror jag personligen folk hade tagit han om sin egen familj/släkt & vänner som hade behövt hjälp på riktigt. Idag tar folk inget eget ansvar, nu kan dom skita i allt och gå på bidrag om det är så. Att slösa upp alla sina pengar på onödiga saker istället för spara för sämre tider. Folk vet ju ändå att dom får bidrag så är bättre inte ha kvar en krona. |
||
Svara med citat |
2012-05-25, 20:31 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-05-25, 20:37 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag håller delvis med Patrik men samtidigt inte. Jag själv sitter i liten ekonomisk kris pga studier. Jag sökte hjälp av soc till hyra men fick avslag för att jag äger en bil som är värd mer än 10 000 kr. För att ens ha en chans att söka jobb så är bilen ett måste. Så det är inte alla som kan leva på soc ... |
||
Svara med citat |
2012-05-25, 20:39 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-05-25, 20:44 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-05-25, 20:47 | #7 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan kan man väl fundera på om det är en rättighet att få bo ensam i en lägenhet om man inte har råd. Staten skulle kunna erbjuda ett lån istället för bidrag, alltså pengar som ska betalas tillbaka i framtiden. Problemet är att många väljer slösa pengar på semester eller köpa onödiga saker istället för spara så man kan klara sina utgifter om man blir arbetslös eller under kriser. |
||
Svara med citat |
2012-05-26, 12:38 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är lite komiskt, många klagar på skatten, sen klagar de på vägarna att de är dåliga. Om nu alla skulle skattefiffla, var skulle vi då få pengar till att fixa vägarna? |
||
Svara med citat |
2012-05-26, 12:55 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-05-26, 13:30 | #10 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan tycker jag inte att alla ska betala för landsbygd eller småvägar där 10 personer kanske åker. Dom får betala hela underhållskostnaden själv tycker jag för det finns ingen ekonomiskt för samhället att slösa pengar på det. Samt små kommuner som alltid går med förlust så andra kommuner får gå in med pengar är med fel. Så tror mer på privata försäkringar och betala för sig själv, sedan att en tåg biljett hade kostat 5k istället då för en resa hade varit mer värt ändå för mig för hade haft så pass lägre skatt. Eller mer vägtullar med större avgifter. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|