Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Åsikter om min nätbutik

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-20, 22:04 #1
makkkan makkkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 5
makkkan makkkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 5
Driver i dagsläget en nätbutik ( www.milkandhoney.se ) som säljer kläder. I ca. 1.5 år har vi haft en lösning från e-butik.se och nu har jag börjat kolla på andra altenativ eftersom vi saknar så många funktioner.

Vi har en budget på ca 20-30 000. Tycker ni vi skall betala någon för att bygga upp en ny sida med OsCommerce? elller tycker ni att vi skall köra på t.ex. Sitedirect?

Ge gärna åsikter om hur ni tycker sidan ser ut idag och ifall ni ens tycker jag skall byta lösning?

/MVH Max
makkkan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 22:31 #2
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
osCommerce i min mening är som att njuta av att slå en slägga på pungen. Under mina snart 9 år med PHP så har jag aldrig sett så äcklig och ful kod.

SiteDirect har jag själv kollat på och verkar väldigt bra (dock lite dyr kanske, iaf för det vi ville ha).

* e-butik.se har ingen SEO övht
* om jag klickar på nyheter på framsidan så får jag upp en massa produkter. Om jag sen klickar på t ex "Odd Molly" så laddas nån frame om, men jag ser inga nya produkter. Rättelse, vilken kategori jag än klickar på så händer ingenting. Är detta specifikt till Safari?
* framsidan har väldigt liten text. Jag personligen har svårt för detta. Om det är viktigt/intressant för mig så borde texten vara mindre. Om den är ointressant, plocka bort den. Lyft fram populära/bättre produkter istället för att locka mig med spam (jag kanske är fel målgrupp då jag är man
* varför är VISA och Mastercard-ikonerna s/v? Lyft fram dem så man enklare kan se hur man kan betala. Borde inte fakturera mig ligga där också?
* ibland blir sidan sjukt slö (inte 100% säker på att detta är butiken, då jag inte är på min egen uppkoppling)
* istället för "Klicka här för fler/större bilder" så borde den väl visa upp bilderna som finns? lightbox hade varit fint
* i frame'n längst ner står det:
Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/shop/body_shoppingcart.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.

Det inger inte så mkt förtroende.
* pga det felet så går det inte att lägga saker i kundvagnen och såklart då inte heller att köpa. Kanske skäl nog att byta?

Det var några få saker jag hittade med en gång. Hojta till om du vill ha mer!
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 22:51 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Om du har 20-30 lax att spendera skulle jag köpt Interspire Shopping cart.
http://www.interspire.com/
Versionen som kostar $1795 är riktigt grym.

Bl.a. finns ett ett inbyggt order messaging system, där man kan föra en konversation med kunden direkt under kundens order i admin. Hela konversation man haft med kunden finns sen sparad direkt under kundens order. Hur smidigt är inte det?

Returns Management (RMA) är också en riktigt bra funktion.


Här har du en svensk sida som kör interspire:
http://www.gadgetgirl.se/
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 23:03 #4
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
jo sidan är sjukt seg, Interspire verkar super?
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 23:37 #5
makkkan makkkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 5
makkkan makkkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 5
Tack för era snabba svar.

lunarmys: Anledningen till att du inte får upp några produkter på de olika kategorierna måste bero på att du använder Safari.

Webbot: Interspire verkar riktigt intressant. Går det att ha kreditor och dibs integrerat?
makkkan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 23:47 #6
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by makkkan@Feb 20 2009, 17:37
Tack för era snabba svar.

lunarmys: Anledningen till att du inte får upp några produkter på de olika kategorierna måste bero på att du använder Safari.

Webbot: Interspire verkar riktigt intressant. Går det att ha kreditor och dibs integrerat?
Eeftersom gadgetgirl.se integrerat kreditor så ska det väl gå.

Men eftersom du var villig att betala upp till 30 papp, så har du ju 16 kvar om du köper Interspire.
Pengar som du kan använda till intergrering, översättning m.m.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 00:48 #7
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Har även jag i min okunnighet för något år sedan skaffat butik hos e-butik.se funderar även själv på att byta. e-butik är min mening helt otymplig vad det gäller allt dock har dom bra support men det räcker inte...

Har själv funderat på magento någon som har erfarenheter eller driver en magento e-shop? Vad tycker ni om magento?

Magento

Har installerat den som test på en annan domän och kollat runt lite det verkar bra...

Interspire verkar riktigt bra har nu tittat igenom deras demo videos. Som sagt verkar det riktigt bra dock är magento gratis och verkar inte skilja så enormt mycket av vad jag har sett men kan ha fel.

Finns översatt och gällande design finns det många gratis templates (inte så många bra dock) men annars kan man lägga någon tusenlapp för en "premium" design

Kolla in där du med=)
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 01:09 #8
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
Citat:
Originally posted by CTSMEDIA@Feb 21 2009, 01:48

Har själv funderat på magento någon som har erfarenheter eller driver en magento e-shop? Vad tycker ni om magento?
Danski här på WN driver en seriös webshop som är magento.
Fråga han om han har tid och lust
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 01:42 #9
makkkan makkkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 5
makkkan makkkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 5
Jag kollade även på Magento via http://icommerce.se. Är det något att rekommendera?
makkkan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 08:32 #10
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Största felet med din shop idag är att man måste skriva in sitt personnummer vid köp. Tror det är många som stoppar där.
En bra designad Oscommerce site är annars inte så dum. Vill man bara sälja så kan man ju skita i hur php-koden ser ut. Fungerar gör den i alla fall.
Kombinationen fysisk butik och webshop är något vi kör med också. Till stor del fungerar då webshoppen som skyltfönster till den fysiska butiken. Även om man inte får så många avslut i webshoppen genererar den många köp i den fysiska butiken. Hos oss är det fler och fler som ringer in sina bestälningar.
Flotec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017