FAQ |
Kalender |
2008-02-03, 02:30 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur är det, måste jag använda z-index:; i div eller kan jag använda det direkt i tables på något vis ?
<table width="320" align="center"> <-- Kan ja på nå vis trycka in det i den biten ? eller lär ja ha <div> <table> *** </table> <div> strukturen med z-index: 3; i diven ? |
|||
Svara med citat |
2008-02-03, 02:45 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Såhär borde det väl fungera:
<table width="320" align="center" style="z-index:5;"> eller ? sett olika sätt att skriva det på oxå, vilket är rätt ?: <table width="320" align="center" style="z-index: 5;"> <table width="320" align="center" style="z.index:5;"> <table width="320" align="center" style="z.index: 5;"> |
|||
Svara med citat |
2008-02-03, 03:42 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
z-index ska det vara och ; behövs ej om du inte har fler style parametrar.
|
||
Svara med citat |
2008-02-03, 03:46 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, hmm. funkar ändå inte.
Har något fel på drop down menyn som gör att den "avslutas" när man går över annonsen med musen, dock bara i Mozilla Firefox som vanligt (Den krånglar som sagt JÄMT för mig) |
|||
Svara med citat |
2008-02-03, 03:54 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-02-03, 03:56 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Och självklart fanns det inget demo där.
Har du någon aning om hur koden ska vara då ? Blire typ: style="z-index: 5; position: absolute; |
|||
Svara med citat |
2008-02-03, 04:10 | #7 | ||
|
|||
|
Jo, det fanns: Demo
|
||
Svara med citat |
2008-02-03, 04:13 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hmm, verkar inte vara det som är felet. Förut på version 1 av webbsidan
(annan meny) då hadde jag ett liknande fel då gick menyn bakom annonsen, men den visades ändå, nu avbryts den helt å försvinner när man kommer över annonsen, så något annat verkar det vara. för det där fungerade heller inte.. |
|||
Svara med citat |
2008-02-03, 11:49 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och annonsen är flash?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-02-03, 12:49 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Tråden ligger nog fel, serversidans teknologier.
<html> <table style="position:absolute;top:100px;background:red; z-index:1;"><tr><td></td></tr></table> <table style="position:absolute;top:100px;background:blue ;z-index:2;"><tr><td></td></tr></table> </html> du ska alltså se en blå liten tabell. men ändrar du den röda till ett högre värde kommer du se den. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|