FAQ |
Kalender |
2009-10-22, 17:05 | #1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Så, man kan konstatera att många säger (även jag) att det är bra att hosta sina sajter på olika webbhotell som blivit tilldelad egna IP-nummer.
http://www.seo-guide.se/lankar-och-hur-de-varderas Punkt 9. Så låt oss göra en lista på webbhotell med egna c-nät; Binero Loopia Crystone fsdata Vilka fler? |
||
Svara med citat |
2009-10-22, 17:16 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad menar du med egna? Det har ju alla som inte ligger som reseller hos någon.
Jag själv har en hög olika nät. |
||
Svara med citat |
2009-10-22, 17:18 | #3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
Svara med citat |
2009-10-22, 17:52 | #4 | |||
|
||||
|
Det handlar väl inte om att webbhotellet ska ha ett eget c-nät utan att ens sajter inte ligger på samma IP eller c-nät? Dvs, du ska lägga dina sajter på olika webbhotell, alternativt att webbhotellet ska ha FLERA c-nät om du har dina sajter på samma webbhotell
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-10-22, 18:31 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej... Jag tror inte du ska vara orolig för det. Jag har alla mina och mina kunders webbplatser på Binero och jag kör länkar mellan dessa sidor och det är inga problem.
Men sen är det å andra sidan inte heller länkar modell "seo crazy style"... Jag vet inte hur många webbplatser det är, men det är bra många. |
||
Svara med citat |
2009-10-22, 21:46 | #6 | |||
|
||||
|
Så om jag har fattat det rätt så ska jag ta och sprida ut webbservrarna på "c-nät" för att vinna "SEO-poäng". Så bra att vi har ett b-nät på jobbet. 252 användbara c-nät vilket borde kunna ge mina sajter en rejäl släng med "bra" länkar.
Med andra ord, ju större desto bättre så frågan är om inte Google etc. kommer att tänka om snart. PS. Observera att jag inte har för avsikt att göra detta utan är lite syrlig och trött på denna evinnerliga SEO-pina som börjar likna f-n själv. |
|||
Svara med citat |
2009-10-23, 20:25 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alla de större aktörerna har detta - inklusive City...
Frågan är om IP alls spelar roll om du verkligen bygger vettiga sajter... |
||
Svara med citat |
2009-10-23, 21:23 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lägg din kraft på att göra sajter som är så bra som möjligt för besökaren istället. Ha med mycket information skrivet i en lättillgänglig ton och använd dina sökord där.
Inlänkarnas C-nät verkar verkligen ha underordnad betydelse jämfört med en bra formulerad sajt. |
|||
Svara med citat |
2009-10-23, 21:58 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Instämmer helt i kören. Är det hög kvalitet på webbplatserna så spelar det ingen större roll om de ligger på samma webbhotell eller inte. Försöker du däremot lura Google att gilla skräp så hjälper det kanske till viss del och till en början att sprida ut sidorna.
2009-10-24, 03:12 | #10 | |||
|
||||
|
Ska man hålla på med flera webbhotell/IP i SEO-syfte kan man lika gärna lägga pengarna på Adwords istället, och ha alla sajter på samma hotell. Kostnaderna lär ju rulla på ganska bra med 20 sajter utspridda på 20 webbhotell.
Tror dessutom som föregående talare att det är av mindre betydelse. Lägg energin på bra, innehållsrika och besökarvänliga sajter. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|