Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på mittensrike.se önskas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-05, 21:52 #1
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Medlem
robbanfs avatar

Jag har gjort en ny site som ska handla om Peking och Kina och skulle vilja höra vad ni tycker om den.
Sidan är http://www.mittensrike.se/test.php

Det finns en del grejer jag inte är nöjd med och som bör fixas, men det vore kul att höra lite åsikter från er först.
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 06:41 #2
ChristofferJs avatar
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
ChristofferJs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Daterad och tråkig. Du har inte riktigt fått med det fräscha och spännande man söker i "nya platser", känslan av något speciellt har helt gått förlorad. Skulle nog tänka igenom konceptet igen, upplägg och användning av grafik och färg framför allt.

Ett tips kan ju vara att kika förbi exempelvis www.cssbeauty.com för lite inspiration.
ChristofferJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 10:04 #3
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Dumt att endast ha js-menyer, hur ska google kunna komma åt dina undersidor med all text?
Instämmer också om att designen inte känns jättefräsh...
mersault är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 10:09 #4
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar

Reg.datum: Jan 2005
Designen är ~ok, men saknar det där speciella som gör att man stannar kvar på sidan nån längre stund. Det finns inget som direkt skiljer den från mängden. Jag hade nog försökt få in lite mer färgelement och ökat kontrasten på elementen.
Boxen där informationen om Mittens rike visas är väldigt liten om man jämför med allt annat på din sida.

Btw.. Sidan ser annorlunda ut i Firefox och IE6.
Din kodning lämnar för övrigt en del att önska. Ta för vana att validera dina dokument mot W3C.org
Om du planerar att göra något mer seriöst med din sida bör du även se till att den uppfyller baskraven för tillgänglighet. Det kan du göra t.ex här: www.tawdis.net/taw3/cms/en och här: fae.cita.uiuc.edu/
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 17:53 #5
robbanfs avatar
Medlem

Medlem
robbanfs avatar

Jag erkänner att jag är väldigt dålig på design och kodning över huvud taget. Jag har dock haft en idé i huvudet ganska länge som nästan ser ut som det jag gjort nu, men jag har inte nått ända fram.

Bambu-snåret till vänster är jag väldigt nöjd med, och att det ska vara en transparent grå ruta i mitten för allt textinnehåll är jag nog ganska säker på. Att den ser liten ut beror nog på att den är helt anpassad för min egen upplösning som är 1024x768. Det måste jag lösa på något sätt. Färgerna är inte så klockrena som jag önskar, speciellt inte den vita (ljusgrå) texten och rubrikerna.
Textloggan är ful och fåglarna passar inte riktigt in.
Problemet med menyerna känner jag till och funderar på hur jag ska lösa det.

Sidan är ett seriöst projekt och jag har planer för framtiden så det räcker och blir över. Frågan är hur jag ska fortsätta, jag känner mig "klar", mina kunskaper sätter stopp här. Att koda rätt går ju alltid att lära sig men att få en känsla för bra design tar nog längre tid.

Jag vill göra en annorlunda site, men givetvis bra annorlunda och inte dåligt annorlunda. Innehållet kommer att vara det viktigaste givetvis men designen måste ju ändå vara tilltalande eller åtminstone inte för motbjudande.

Stort tack för era synpunkter! Jag har varit spänd hela dagen inför vad jag skulle få se i tråden men det var inte så farligt
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017