FAQ |
Kalender |
2010-11-08, 00:50 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan.
Tänkte börja göra affärer med en sökmotorskonsult för första gången. Vad behöver jag akta mig för? Efter några google sökningar har jag insett att jajja kan förstöra mer för en än vad de kan hjälpa en. Jag vill absolut inte hamna på googles dåliga sida. Har ni några råd och tips? Edit: Det känns lite som att när man har slutat betala för något sökord så kommer Sökmotorkonsulten vilja förstöra för en för att behålla kvar en som kund. Känns lite som en fälla. Vad tycker ni? Senast redigerad av Lancelot den 2010-11-08 klockan 00:52 |
||
Svara med citat |
2010-11-08, 15:08 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Akta dig för spam. Vissa använder sig av den taktiken, vilket ger resultat, men inte håller i längden. Det är egentligen det enda tipset man kan ge någon ifall den inte vill bli straffad hos Google.
När du slutar betala konsulten så rankar du redan bra - högst sannolikt. Då är det länkbygge som gäller, vilket inte är någon större bedrift beroende på vilken nisch du befinner dig i. Om jag någonsin hade hört av mig till ett företag för att få hjälp med min sökmotoroptimering så hade jag tveklöst googlat efter recensioner och dylikt i förväg. Och sist, men absolut inte minst, så bör du akta dig för SEO-folk som garanterar placeringar hos sökmotorer. |
|||
Svara med citat |
2010-11-10, 18:00 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tack så mycket för de bra råden. Den här killen jobbar för några seo företag men valdet att starta eget företag. Det är därför jag är lite tveksam. Hur kan jag sa om de använder sig utav spam? Finns det något enkelt sätt att ta reda på det? Senast redigerad av Lancelot den 2010-11-10 klockan 18:05 |
||
Svara med citat |
2010-11-10, 19:42 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enklast är väl att fråga snubben hur han tänkt bygga inlänkar till din sida, och uppmana honom till att inte använda sig av spam-tekniker.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-12, 19:59 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har jag sagt till honom. Jag sa mestadels att han bara ska använda sig utav metoder som google inte kommer tycka illa om.
Vill tacka dig Sweely för alla bra seo råd som man alltid får ifrån dig! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|