FAQ |
Kalender |
2007-03-27, 15:27 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har knåpat på lediga stunder och skapat en liten guide för den som ska välja webbhotell. Vore intressant med synpunkter.
www.webbhotellsguide.se
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-03-27, 15:42 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du ska inte lista webbhotell på den?
|
||
Svara med citat |
2007-03-27, 15:55 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite märkligt, men safari kan inte klicka på några länkar.. eller jo, reklamlänkarna, men inga andra..
Ligger något skönt lager över alltihopa eller ngt |
|||
Svara med citat |
2007-03-27, 15:57 | #4 | |||
|
||||
|
God idé, jag tycker däremot man ska hålla sig borta från att lista hotell på den, mer relevant att ha en guide hur, inte var
Just my opinion |
|||
Svara med citat |
2007-03-27, 16:12 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns redan mängder med listor över webbhotell och de är oftast inaktuella även om webbhotellen ska uppdatera dem själva. Med tanke på att det tydligen finns människor som mailar till tv.nu om tvprogram vill jag slippa riskera att förknippas med någon som köpt ett konto på ett webbhotell som inte finns kvar någon månad senare.
Webbhotell som vill synas på sidan får göra det genom adwords :P Precis som Decibel tycker jag att det är viktigare att informera om vad man ska tänka på än vilka alternativ som är bra. Internetworld listade en gång de webbhotell som hade fått bäst betyg på cint - många tog det som en rekommendation. Det lilla webbhotellet som hade högsta betyg fick fler beställningar än de klarade av och jag tror att de slutligen upphörde med sin verksamhet efter kundanstormingen. De var alltså ett bra val till en början men ett riktigt dåligt val en månad senare. Det som utmärker ett bra webbhotell kommer dock alltid att utmärka ett bra webbhotell.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-03-27, 17:59 | #6 | |||
|
||||
|
Jag kan inte heller klicka på länkarna. (Firefox)
|
|||
Svara med citat |
2007-03-27, 20:34 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
ingen av länkarna fungerar som sagt avrken med windows-firefow eller osx safari och firefow, lite synd, troligtvis dina fina hover-funktioner medlistning ch länkar som strular till det. Den enda länken som funkade var längst ner o copy-texten "webhotelletsnamn", dina banners ute till höger, samt cssbilden och googleannonserna. bör ses över.
|
||
Svara med citat |
2007-03-27, 21:23 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
kan inte kicka på länkar, och jag kan inte markera text, otroligt kvävande för jag har ett webbticks att jag måste markera den texten jag läser, stängde ner sidan efter 10 sek när jag inte lyckades markera något
|
|||
Svara med citat |
2007-03-27, 22:47 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var precis på håret att jag godkände din webbhotellsguide i mina länkkataloger, jag borde dock ha nekat den. Du måste fixa till så att länkarna fungerar i övriga webbläsare än IE! Riktigt riktigt illa hur man kan göra ett så fatalt misstag (eller vad man ska kalla det). Gör om, gör rätt - annars kommer jag plocka bort den från mina länkkataloger och många andra kataloger kommer inte att acceptera din sajt heller.
|
|||
Svara med citat |
2007-03-27, 23:07 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Annonserna är borta så det går att klicka ordentligt. Givetvis testade jag inte den detaljen efter att jag petat in annonserna.
Fast man kanske får högre CTR om det bara är annonser som är klickbara :P Jag hade ett fint osynligt lager för att positionera annonserna.
||
Svara med citat |
Svara |
|
|