FAQ |
Kalender |
2004-11-04, 00:00 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Som nyföretagare är kanske de flesta intresserad av att synas på weben. När ett annat företag då ringer upp och erbjuder sina tjänster i form av ett domännamn och plats på nätet med en webbsida för ca: 500 kr/mån under ett år. Säljarens munläder är säkert välsmort och övertalar nyföretagaren att satsa på detta.
OK, OK, affärer är affärer, trots att jag erbjöd mina tjänster till ett självkostnadspris till honom, (är ju ändå en nära vän) Nu när jag kollar upp vem som är ägare till domännamnet så står det på Comitnet AB och inte till nyföretagaren, vilket innebär att han är tvungen att fortsätta att anlita samma webbföretag om han vill ha kvar sidan efter kontraktets slut. h34r: Efter vad jag har läst lite här och där, här på w,n så känns det nästan som ett bedrägeri mot nyföretagaren. Är detta ett vanligt sätt bland webbföretg? Om inte, vad kan man göra för att få rätsida på detta. :blink: |
||
Svara med citat |
2004-11-04, 00:18 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-11-04, 09:49 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns mängder med "badwill" om detta företag, som dessutom marknadsför sig under olika namn. Idag annonserar dom efter ytterligare personal. .. :angry:
Inte för att det lönar sig att blåsa stackars nyföretagare, men den typ av människor som klarar av att göra detta hela dagarna mår nog inte speciellt bra efter en tid... |
|||
Svara med citat |
2004-11-04, 10:35 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej
ja som du säger så har vi skrivit en hel del om detta företag själv startade jag en tråd gamla skojare i ny skepnad tyvärr så sitter nog din vän nu i comitment träsk har han skrivit på kontraktet så finns bara en utväg ut att genast säga upp det´, dock löper deras avtal på ett år men uppsägningen skall ske hör o häpna med ett rekommenderat brev senast tre månader innan avtalet löper ut och det på pricken inte en ända dag för sent godtages. domänen kan han sedan glömma såvida han inte är villig att hosta upp ytterligare 2300 spänn för att få den tillbaka i sitt namn och det med mycket tjasf först. Råd två är att inte marknadsföra sidan ut mot hans kunder med den domänen comitment snott en lösning att köpa en annan hos nån annan som kan lägga forwarding till den sidan sedan så när kontraktet löpt ut bara lämna allt och byta host och ändå kunna köra vidare utan större skador. Själva hemsida lär han inte komma åt så den får man "sno" ner. Så man kan sygga till den eller göra ny. Som du sa dessa säljare har munläder och går mycket hårt fram men deras personal omsättning är mycket hög de annonserar ofta efter säljare med fantasi lön, men dessa brukar inte vara långvariga <_< det har även bekräftat i div andra forum av folk som jobbat där och som instämmer med att allt är ren blåsning och att det fakktiskt går till så som uppretade kunder säger. Deras senaste nya affärs ide är att köpa domäner först och fråga ny kund sen om dom är intresserade av deras tjänster. På den lista under det inlägg jag hänvisade till fanns ett för mej välbekant företags namn jag ringde natuligtvis upp dem och undrade om de gått i fällan men nej de hade klarat sig och ännu inte blivit uppringda, just den domänen har ingen annan nytta av så dom var nog ett offer på deras lista som skulle smörjas upp inom kort. ´ Vad jag vet nu så har icaan en utredning om detta företags tilltag som faktiskt strider med deras avtal. Att få bli icaanregistrator kostar en hel del pengar rättare sagt massor, man får hoppas nu att det blir uteslutna och förlorar dessa. |
||
Svara med citat |
2004-11-04, 10:59 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Stötte på fler som uppmärksammat detta:startaeget.se
Pratade med en kund från Borås som tydligen känner VD:n på Comitnet. Dom erbjuder bra löner (20000sek(mån + provision.) men vid anställningsintervjun är det annat som gäller. Dom söker därför personer som inte på något sätt har sålt tidigare =dålig erfarenhet/dålig lön . Samma sak med att dom snarare värdesätter personliga problem mer än formella kunskaper = prestigelösa personer med andra ord.. Jaja, hoppas i all fall att något händer snarast.. |
|||
Svara med citat |
2004-11-04, 13:00 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar!
Jag har talat med företagaren och även visat honom denna tråd. Han skulle ringa upp försäljaren och fåga om detta var sant. Det råd jag gav honom att säga upp kontraktet och tacka nej till alla eventuella erbjudande från företaget. Jag bad honom även att vara den jobbigaste kund dom någonsin har haft med att göra. Ska bli intressant att höra vad säljaren sa! |
||
Svara med citat |
2004-11-05, 00:16 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad gäller tillgång till hemsidan så har kunderna i alla fall tidigare haft ftp-access till sitt konto. Däremot är det väl inte så många av deras kunder som ens vet vad FTP är.
De kunder som flyttat över till oss har vi hjälpt att ladda hem sidan via FTP.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2004-11-05, 09:29 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-11-05, 11:26 | #9 | ||