FAQ |
Kalender |
2003-11-25, 16:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Som de flesta andra "tjänste"-sajter så säljer jag lite annonser i form av banners och då blir prissättningen ett gissel..
Vad är ett vettigt pris för 468*60 banners i "bulk" ? dvs de visas överallt på sajten, jag har satt ett pris på 3500kr för 1 miljon visningar. Är det rimligt? Vad sätter andra för pris? eller är det alltid hemligt? //Jonas |
||
Svara med citat |
2003-11-26, 00:30 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Stämmer det som du har skrivit i din profil med 5000 unika besök om dagen tycker jag att det är i dyraste laget, sen beror det naturligtvis på vilken klickratio man kan förvänta sig på din sida och det har naturligtvis att göra med hur intressant bannern är.
Detta grundar jag på vad jag brukar betala på sajter som är i denna storlek, en annan aspekt är också om du kan få annonsören att annansera mer än en månad med rabatter o.s.v. Vad har du för pris om man vill ha en textlänk? // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-11-26, 11:26 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Unika besökare är väldigt svårt att mäta per dag, jag har inget statestik verktyg för det, däremot kan man se hur många besök man har per dag..
Naturligtvis tillämpar man en del rabatter om man annonserar mycket Prisjakt är en ganska nichad sajt så rätt annonsör få en hel del besökare! Ren textlänkning har jag inte funderat så mycket på, vad är rimliga priser på det? //Jonas |
||
Svara med citat |
2003-12-19, 01:12 | #4 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-12-19, 01:27 | #5 | |||