FAQ |
Kalender |
2009-06-26, 18:22 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag jobbar som affiliate mot den svenska marknaden, men funderar på att satsa bland annat på USA.
Mina spontana tankar är... Sverige - Lagom "liten" konkurrens på SERPen - Begränsat utbud av publishers - Dyrt att köpa artiklar - Länkutbytet är ganska begränsat USA - Enorm konkurrens - Stort utbud av publishers - Billigt att köpa unika artiklar - Ganska enkelt att få schyssta länkbyten Finns det någon här som jobbar som affiliate mot andra länder och kan ge bra tips på detta området? |
||
Svara med citat |
2009-06-26, 19:31 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
3 av 1500 annonsörer erbjuder cost per click. Sen är det grymt svårt att få kontakt med dem, jag har skickar efterfrågan om annonsering via Shareasale och har väntat i över 2 månader utan svar om godkännande. dock den bästa är CJ.com tycker jag. |
||
Svara med citat |
2009-06-26, 20:13 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad det gäller Affiliates så är jag inte intresserad av CPC utan endast sales och eventuellt leads. Ganska luddiga frågor och jag förväntar mig därför ett luddigt svar. |
||
Svara med citat |
2009-06-27, 15:43 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är inte svårt att förstå att det på lång sikt kan löna sig att rikta in sig på en internationell marknad, men det kommer ta längre tid och inte ens säkert att det blir bättre. Det är endast möjligheterna som är större.
Annars kan Svenska marknaden ge snabbt och stabilt resultat. Något som är svårt att uppnå på den internetionella marknaden. |
|||
Svara med citat |
2009-06-29, 05:55 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
På engelska är det spam, black hat och miljoner indier som gör att du tvingas in i en kamp som redan är förlorad om du inte har riktigt mycket tid och pengar. Kör du på svenska så tjänar du pengar rätt fort som affiliate, men det är min egen erfarenhet. Jag tror på för att enklast lyckas på engelska/internationellt/usa så bör man ha en produkt att sälja istället för att marknadsföra andra.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|