FAQ |
Kalender |
2014-04-05, 07:32 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur ser lagen och reglerna ut gällande om man kan nämna ett konkurrerande företags pris på sin hemsida eller annons? Dvs om man är billigast på ett område och vill upplysa om att det största företagets tjänster/produkter i Sverige är betydligt dyrare.
|
||
Svara med citat |
2014-04-05, 11:30 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det får du göra, men jag var väldigt varsam för att inte smutskasta eller på något sätt få "bad will" med någon annan.
För det ser inte bra ut för ditt företag i alla fall. Men hänvisa till vilket datum och tid, så att de inte ser det.. ändrar pris osv. Jag tror det är så i alla fall Men oftast om dina kunder hittar dig så jämför de redan med andra tjänster och jag kan tycka att sådant är lite onödigt. Lyft i stället upp vad ni erbjuder förutom de andra. För de kanske har en jätte-stabil produkt eller så och därför sitt pris. |
||
Svara med citat |
2014-04-05, 12:52 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag undviker att peka på konkurrenter och hävda att jag är billigare eller bättre. Det finns tusen och en variabler inom tjänsteleverans som gör varje leverantör unik. Säljer du en liter mjölk är det lättare att kunna peka på priset och säga att du är billigast, om du är det. |
|||
Svara med citat |
2014-04-06, 09:12 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jättebra tack
|
||
Svara med citat |
Svara |