FAQ |
Kalender |
2014-09-15, 06:30 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Märkte ni under valet i SVT att SD politiker poserade med Israels flagga och en man som såg ut att vara judisk (kanske bara klät ut sig?)...
Såg det flera gånger på tv igår ikväll, riktigt konstigt. Vad tror ni om det? |
||
Svara med citat |
2014-09-15, 06:43 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Rätt övertygad om att du även hittar andra flaggor än svenska på andra partiers valvakor, inte minst S.
|
||
Svara med citat |
2014-09-15, 06:46 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Skall se om jag hittar video på det, lite svårt. |
||
Svara med citat |
2014-09-15, 06:55 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok nu har jag hittat mycket intressanta saker...
Propaganda film som visar scenen jag såg på SVT = https://www.youtube.com/watch?v=4nz3zIbqJb4 Råkade också hitta han den "judiska" mannen som håller ena änden av Israeliska flaggan = https://www.youtube.com/watch?v=m8K8eQyEFEI SJD Founder & Executive Director - Yonathan Avner Ben Yisrael Har ingen aning vad "SJD" är, kanske Statens Järnvägs Demokrater Nu blir det intressant, sanningar kommer fram. Målet med denna tråd är att få fram fakta av nyfikenhet, inget annat. |
||
Svara med citat |
2014-09-15, 07:04 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Sverigedemokraterna kan förmodligen betraktas som det mest Israelvänliga partiet i Riksdagen. Kent Ekeroth och hans bror Ted är judar och har besökt Israel flera gånger. Den sistnämnde är en mycket aktiv "Israelvän" som dessutom vann han "Herzl Award" år 2006 (Källa: http://www.sydsvenskan.se/lund/israe...erigedemokrat/) Även Paula Bieler och Chang Frick har judisk härkomst, vad jag vet.
2014-09-15, 07:07 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2014-09-15, 07:17 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det här är förvirrande...
Enligt vissa har SD nazistiska och rasistiska rötter. Enligt detta finns det judiska medlemmar inom SD och dem är pro Israel. Enligt mildare gissning är SD bara nationalistiska. Så hur blir det nu vem skall rösta på SD? - Dem som älskar Sverige? - Dem som är Judar? - Dem som är nazister / rasister? Judar och Nazister går inte riktigt ihop. En pusselbit saknas... |
||
Svara med citat |
2014-09-15, 07:58 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nazister är rasister men långt ifrån alla rasister är nazister. SD säger sig vara "antirasister" och om det stämmer eller inte får vi väl var och en av oss avgöra.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-09-15 klockan 08:02 |
|||
Svara med citat |
2014-09-15, 09:37 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kopplingen är väl att dem stödjer Israels förintelse av muslimer i Palestina.
D.v.s de som ska rösta på SD är sånna som hatar oss muslimer. |
|||
Svara med citat |
2014-09-15, 10:22 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Från Captain Thailands artikel källa:
http://www.sydsvenskan.se/lund/israe...erigedemokrat/ ------------ - Ted Ekeroth är kassör för sverigedemokraterna Bo Sallmander har svårt att förstå hur man kan vara engagerad Israelvän och sverigedemokrat samtidigt. Det är historielöst, tycker han. I sverigedemokraterna, med sin historia av nazikopplingar, är den judiske Israelvännen Ted Ekeroth en ”nyttig idiot”, anser Bo Sallmander. – Sd är en ulv i fårakläder, säger han. ------------ Det kan vara pusselbiten som saknas, att SD utnyttjar Ted's kopplingar för att gynna SD's ekonomi under valkampanjer och liknande... tills man inte behöver Ted längre och den sanna SD kommer fram. Frågan är varför Ted väljer att vara kvar, tror inte det är brist på intelligens. Bara en gissning, kan vara något helt annat. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|