FAQ |
Kalender |
2013-11-10, 19:13 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej
Såg idag att jag har fått en insättning på typ 902,18SEK eller vad det nu var den 30 september. Jag vet dock inte vart pengarna kommer ifrån... Som referens står det något i stil med ID123 och under beskrivning står det bara "Insättning". Någon som haft liknande som vet vad det kan röra sig om? I annat fall ringer jag givetvis banken i morgon och ber dom kontrollera. |
||
Svara med citat |
2013-11-10, 19:21 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har råkar ut för liknande. Det är med största sannolikhet någon som angivit fel kontonummer när de satt in pengarna.
Tipset är att ringa banken och informera dem så de kan ta kontakt med inbetalaren och reda ut det hela. |
||
Svara med citat |
2013-11-10, 23:41 | #3 | ||
|
|||
|
Ups .... gjorde nog en felinsättning. Kan skicka mitt kontonummer om du vill bli av med de kronorna
Men annars måste jag säga att det är ganska vanligt för bankgiro-inbetalningar där kunder blandar ihop sifforna. |
||
Svara med citat |
2013-11-11, 09:04 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hänt mig ett par gånger. Båda gångerna har jag bara väntat ut det. Vid ena tillfället kontaktade banken mig efter någon vecka och undrade om de kunde plocka tillbaka pengarna. Andra gången hörde en privatperson av sig och undrade om jag kunde skicka tillbaka dem till denne.
|
|||
Svara med citat |
2013-11-11, 10:15 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter som en affiliateersättning från typ Witty eller liknande.
|
||
Svara med citat |
2013-11-11, 10:49 | #6 | ||
|
|||
|
Vi får flertal sådana varje månad i en stor hög, kunder är helt jävla efterblivna.
I grunden bör man lägga på 500 manuell hanteringsavgift för sådana ärenden, vissa kunder har ju till och med haft så stora IQ och gått till bank och lämnat i lapp utan skriva sitt namn eller ens någon referens. Undra hur man kan tror man ska matcha en betalning utan något alls på. |
||
Svara med citat |
2013-11-13, 22:13 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2013-11-14, 23:54 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du anser att kunder är efterblivna på grund av att de råkar göra fel då ska du ha en verksamhet huvudtaget. Hade dina kunder vetat vad du skriver i detta forum hade du troligtvis förlorat dem som kunder.
|
||
Svara med citat |
2013-11-15, 11:55 | #9 | ||
|
|||
|
Citat:
Vi kan vända på det, skulle du jobbat helt gratis 30-60 min? Varje betalning som är så helt galen kostar företaget massa arbetstid. Och blir det många sådan felaktiga rinner det iväg många timmar till slut varje månad. Vi är ett väldigt bra företag på vår sida, men kunder har ett ansvar vara bra kunder och göra rätt med. Och uppfylla grundläggande saker som betala och betala korrekt. |
||
Svara med citat |
2013-11-15, 14:14 | #10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
@patrikweb Du är inte så ofta glad va?
|
||
Svara med citat |
Svara |