FAQ |
Kalender |
2010-03-11, 18:02 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag undrar om Google bryr sig om domänen är kort eller lång med tanke på att en korta domäner oftast är premiumdomäner och anses "bättre". |
||
Svara med citat |
2010-03-11, 23:54 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
anses bättre av vem? keyword.tld är gillar google.
|
||
Svara med citat |
2010-03-12, 02:53 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2010-03-12, 16:14 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det känns som det är på väldig detaljnivå och det finns 10000 andra saker du bör lägga tiden på för att ranka högt. Jag tror (av egna erfarenheter) att det spelar något roll vilken du väljer men ju längre domänen är ju större risk finns det ju att folk stava fel när dom ska besöka sidan. |
||
Svara med citat |
2010-03-13, 23:29 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som sagt, mycket på detaljnivå. Keyword.tld är såklart bra och undrelättar SEO:n mycket, men det är absolut inte nödvändigt med sökord/nyckelord i domännamnet. Det går att ranka mycket bra utan.
|
|||
Svara med citat |
2010-03-16, 09:45 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag rankar #1 på en sökning med en sida som har ett långt domännamn, 16 bokstäver, så upp till 16 bokstäver, kanske mer, borde inte vara ett problem.
|
|||
Svara med citat |
2010-03-18, 09:49 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma här. Jag rankar också väldigt bra på vissa långa domännamn (de jag orkat jobba lite med). Både sådana som har keyword i sig och domäner som inte har det. Det sägs att Google gillar att sökorden finns med i url:en, om det stämmer så vet jag inte hur mycket det påverkar rankningen i sig.
Dock finns det enligt mig en viktigare aspekt att ha med keyword i domännamnet och det är ju att surfare direkt ser vad domänen handlar om, åtminstone vad den bör handla om. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|