FAQ |
Kalender |
2013-05-10, 13:26 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Snabb fråga bör man sätta noindex på tagsidor för att inte "späda ut" länkkraften för mycket på domänet eller spelar det ingen roll?
|
||
Svara med citat |
2013-05-12, 11:17 | #2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Svar: JA
|
|||
Svara med citat |
2013-05-12, 12:07 | #3 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag skulle säga nej, med reservation.
Tagg-sidor är bra för att fånga upp lite mer generiska sökningar och de är bra för att få lite bättre genomlänkning av din blogg. Just bloggar har ofta en rätt dålig länkstruktur för äldre poster och mer djupgående länkar som taggar är ofta en stor del av vad som finns att tillgå. Detta förutsatt att du har intresse av en bredare trafik och inte har ett väldigt tidsspecifikt mönster på ditt innehåll.
2013-05-12, 13:46 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag säger som Clarence, vissa bloggar har dålig länkstruktur när man kommer upp i många inlägg så därför kan det annars bli lite rörigt.
|
||
Svara med citat |
2013-05-12, 21:08 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Då var det lite som jag misstänkte. Har dock rensat upp bland mina taggar och skapat nya "unika" taggar.
Innan så hade jag en del taggar som hade samma namn som mina kategorier t.ex. domän.se/hundar och domän.se/tag/hundar, vilket bara kändes som att min sida hade två identiska sidor som visade samma innehåll. Och det lär ju inte vara bra i G.s ögon. Men jag tror jag väljer att ha kvar dem indexerade. Anledningen att jag frågade var att det känns som min sida inte rankar så bra på grund av att det är så många sidor i förhållande till antalet länkar som pekar mot sidan, då lekte med tanken att ta bort några för att koncentrera länkkraften till de sidorna som är viktigaste och de jag vill ranka för. |
||
Svara med citat |
2013-05-13, 14:16 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-05-13, 15:22 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag läste den här texten nyligen som berör detta och den är kanon.
http://www.sokmotorkonsult.se/sokmot...r-pa-ratt-satt |
|||
Svara med citat |
2013-05-18, 01:44 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om dina tagg-sidor tillför något till besökaren bör de indexeras. D.v.s. om de innehåller statisk unik text.
Om de enbart är förgreningssidor skulle jag sätta noindex,follow på dem. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|