FAQ |
Kalender |
2013-06-03, 12:39 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag förstår om många inte vill avslöja era mest begåvade "hemligheter" kring SEO i allmänhet samt on-page-optimering i synnerhet, men kanske vill någon i varje fall bolla idéer och tankar. Själv försöker jag fokusera på: 1. Kontinuerlig uppdatering av sajter, ex med en blogg. 2. Välskrivna texter med VARIERAT men RELEVANT innehåll. 3. Knyta sociala medier till sidan (således även off-page) 4. Städa upp i kodning/HTML/CSS. 5. Lägga in mer film/YouTube och liknande. 6. Minska ner storleken på trögladdade och stora filer. 7. Metataggarna efter välkända regler. 8. Undvika att spamma nyckelorden för ofta. 9. Bra struktur i navigering och sitemap 10. Addera nya undersidor någorlunda kontinuerligt. Vad saknas?
2013-06-03, 14:03 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
11. Hålla koll på bounce rate och ständigt förbättra denna.
12. Spårning i allmänt av besökare. Inte bara på viktiga landningssidor och ständigt testa nytt. |
|||
Svara med citat |
2013-06-03, 14:31 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
13. Kanske det mest basic, att se till att H1, H2-tags osv innehåller dina keywords.
14. Länka till andra undersidor så du får en slags internal-linking. 15. Även länka till stora och seriösa sidor, kanske inte allt för ofta men någon gång. |
||
Svara med citat |
2013-06-03, 15:10 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
16. Se över gammalt innehåll och fyll ev. på med ny och aktuellt info. Ger nästan alltid positiva effekter för rankingen.
17. Se till så att eventuella 404-sidor pekas om till någon annan relevant sida på webbplatsen om sidan är borttagen. 18. Var helst inte anonym utan ha med namn, bild, kontaktuppgifter, koppling till Google+ osv. |
||
Svara med citat |
2013-06-03, 15:59 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kanonbra punkter!
2013-06-03, 16:44 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
19. Se till att skaffa bra och hög pr backlinks, det spelar ingen roll hur bra sidan och innehåll är, är lönsamma ord så har andra säkert lagt upp skit innehåll på skit sajter och snår den plats som är lönsam med bra backlinks.
Klart att punkt 19 går hand i hande med de övriga med Backlinks, backlinks och backlinks. Flera kommer att reagera säkert på detta men tror mig, är sidan fattig när det kommer till starka länkar så kommer du inse det lite längre framöver. |
|||
Svara med citat |
2013-06-03, 16:49 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-06-03, 17:10 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2013-06-05, 13:32 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
20. Se till att ha relevanta alt-taggar på alla bilder, "logo", eller "bild1".
21. Se till att ha relevanta titlar på interna länkar' 22. Se till att blanda in longtails på de internt länkade sidorna som är relevanta till nyckelordet på startsidan. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|