FAQ |
Kalender |
2009-12-11, 02:17 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Då är vi nu i slutfasen på ett nytt projekt. Denna gång är det en Startsida. Ja, jag vet, det finns miljoner. Detta är ett sida jag personligen velat ha väldigt länge och jag har nu använd den själv hela veckan.
Adressen är www.mylinkstart.se och syftet är att du ska få dina favoritlänkar mitt framför ögonen när du öppnar webbläsaren. På ett snyggt o prydligt sätt ligger dem där varje gång du behöver dem. Som inloggad på sidan kan du lägga till länkar, ta bort länkar, ta en kategori och flytta den till en annan. Du kan forma den precis hur du vill. En annan rolig sak är att du kan dela med dig av din startsida. Min te.x är mylinkstart.se/krille. Kika om ni vill. (Ja, ni kan dölja era hemliga sidor) En cool funktion som kommer snart är också: Du ska få tips på länkar baserat på vad du använder för länkar just nu. Några kända fel just nu. Är blandat svenska o engelska Lägg till länk i menyn funkar ej (ni får klicka på add link under kategorin) Så, öppna nu ett konto, och testa. Det tar lika lång tid att öppna ett konto som att logga in så det orkar ni. De länkar som ni ser nu är några standardlänkar. Ni kan väljaatt starta med dem eller börja helt bland. Ert val |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 02:45 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Glömde skriva. Ignonera layouten i menyn till höger. Inte den slutgilitiga versionen som ligger där nu
|
||
Svara med citat |
2009-12-11, 09:36 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker att sidan ser lite "platt" ut. Det är väldigt enkel design som visas på många andra ställen, vardaglig helt enkelt. Om ni vill ha en sida som står ut så tycker jag att ni ska byta färgschema.
Sedan undrar jag, länkarna som kommer upp när man öppnar, är de länkar som jag använder mycket eller är det standardlänkar som alla får? Till sist tycker jag att det ska finnas mer information om vad sidan är. |
|||
Svara med citat |
2009-12-11, 10:34 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför skulle jag vilja använda denna? www.google.com/ig har detta och på ett bättre och mer överskådligt sätt.
|
||
Svara med citat |
2009-12-11, 11:14 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kort sagt är detta väl bara en "startsida" som länkar till sina favoritsidor - och som faktiskt inte visar något resultat från de sidorna?
T ex vädret, sök (Google, Bing), kalender osv osv. |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 13:50 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Det som sedan visas på mylinkstart.se/användarnamn är det bara den användaren som kan påverka |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 15:26 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som Eliasson skriver. Sajtens syfte är inte att hämta resultat från olika sidor.
Jonas: Visst är googles version bra, men det är inte riktigt samma sak. Vissa vill ha själva sakerna framför sig som google med resultat o vissa (som jag) vill bara ha länkarna. Annahelin: Den ska se "platt", vi vill ju att den ska vara så snabbladdad det bara går samt att man får intrycket att av den går snabbt att komma in på så man kan gå vidare till sina länkar. |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 17:50 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Testa gärna sidan. Säg till om ni hittar buggar osv.
Vet ni vad som gäller för "Sponsrade länkar". Just nu är dem döpta till det, men jag har hört nån säga att man inte får döpa länkarna till det eftersom man då kan bli blockad av Google. Nån som kan bekräfta det? |
||
Svara med citat |
2009-12-11, 22:45 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Själv har jag ingen startsida och tycker det är grymt mycket bättre så!
Men om jag skulle välja en startsida så skulle jag nog inte välja din heller, tycker att startsidor nu för tiden har blivit allt för komplicerade. MEN, skulle jag välja en enda sida som jag tycker skulle kunna vara värd att ha som startsida så vore det http://google.se |
||
Svara med citat |
2009-12-17, 11:40 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag säger bara en sak - Speed dials i Opera! Nej tack till startsidor.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|