FAQ |
Kalender |
2010-08-19, 14:44 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick mig ett gott skratt idag när kollegan skickade denna länk till mig:
http://www.windowslive.se/skvallerbyttan/ Den är faktiskt ganska smart Skvallerbyttan fick 5,5 av 8 rätt på mig Den träffade lite fel på dessa saker: "Är från småland" - Nej jag är från västkusten "Saknar lokalsinne" - Det tycker inte jag, men kanske beror på att jag hänger mycket på google maps (därav 0.5 rätt) "Är en besserwisser" - Va? Det var nåt nytt. Kanske beror på min forumnärvaro? |
||
Svara med citat |
2010-08-19, 14:46 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
qson: man får väl "är från småland" när man besökt prisjakt eller andra prisjämförelsesidor har jag för mig. Smålänning = snål (ekonomisk), brukar man ju säga
|
|||
Svara med citat |
2010-08-19, 14:52 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick också "är från småland" för jag besöker blocket, tradera och prisjakt... och nej, jag är från skåne!
"saknar lokalsinne" efterssom jag besöker eniro och allabolag.se. "har för lite att göra" - va? fick detta eftersom jag besöker twitter, facebook och linkedin... dessa besöker jag i jobbsyfte oftast när jag jobbar med sociala medier. |
||
Svara med citat |
2010-08-19, 15:02 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jaha, det där med blocket och småland kan ju va sant (hänger där också lite då och då...) |
||
Svara med citat |
2010-08-19, 15:31 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Heh.
Har en ordnad ekonomi: swedbank, seb, forex och nordea Saknar lokalsinne: hitta, eniro, allabolag Småland: blocket, tradera, prisjakt Är en geek: idg, m3 Desperat håller fast i de vänner du har, gmail, haha wtf? Har för lite att göra, linkedin |
|||
Svara med citat |
2010-08-19, 15:46 | #6 | ||
|
|||
|
Intressant... Och här påstår man att man är anonym på nätet
|
||
Svara med citat |
2010-08-19, 15:51 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad jag är nyfiken på är hur de hittar denna information .-) Tänkte först det var någon activex-kontroll, men testade sedan i FF och där hittade den också mycket gott...
|
||
Svara med citat |
2010-08-19, 15:57 | #8 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2010-08-19, 15:59 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja ett svarsalternativ där är:
- Du är ganska flitig med att rensa din historik - och inget mer Och det säger vad det handlar om. |
|||
Svara med citat |
2010-08-19, 16:00 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så här fungerar det:
http://lajm.eu/emil/dump/visited.php Kort sagt: Man skapar länkar och låter ett javascript läsa av färgen på länkarna. Man kan inte läsa av kakor från andra webbplatser, så det alternativet finns inte. Detta, liksom mycket mer liknande information, håller Firefox att ta bort sedan flera månader tillbaka. Jag visste faktiskt inte att IE redan har ett sådant integritetsskydd, men det verkar som att man ska behöva aktivera det manuellt i IE (Firefox kommer ha tvärtom, skyddet kommer vara aktivt för alla - alla länkar kommer i Firefox presenteras som om de vore obesökta om ett skript frågar). Senast redigerad av emilv den 2010-08-19 klockan 16:02 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|