FAQ |
Kalender |
2006-11-04, 07:04 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller på att kolla runt efter olika bank alternativ utomlands.
När man kontrollerar vilka dokument dom behöver för att öppna ett konto åt en, så står det dels att dom måste ha antingen "Bank References for Account Holder and Additional Authorised Cardholder (if any)." eller "An original reference letter from a banker (for account holder and any authorized person – referee contact information must be on the documentation signed)". Någon som vet vad dom menar? Sedan är det en del andra dokument, men dom har jag koll på. |
||
Svara med citat |
2006-11-04, 07:24 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det menas om det är någon kund på banken som tipsat dig, förmedlat.
Eller om någon på banken bjudit in dig. |
||
Svara med citat |
2006-11-04, 07:47 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Mattias för svaret.
Så man måste ha ett rekomendationsbrev från någon som har ett konto hos dom. Trodde att det var ett dokument som min svenska bank ska skriva ut. |
||
Svara med citat |
2006-11-04, 07:54 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
"Letter of Recommendation" kan du få från din nuvarande bank om du ber om det. Kostar nog c:a 150 kr (gjorde det för mig i alla fall).
|
|||
Svara med citat |
2006-11-04, 09:03 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Troligen olika hos vissa.
Den erfarenhet jag hört är att vissa kräver rekommendation från nuvarande kund. Men troligen finns banker som fungerar som koala skrev ovan. |
||
Svara med citat |
2006-11-04, 15:51 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
ofta om man öppnar konto utomlands vill de ha ett rekomendations brev från din nuvarande bank, är ganska säker på att det är det de syftar på med "bank references".
Som sagt, brukar inte vara något problem om du har en ok bank relation idag, det är inte en garanti för att det finns pengar, mer att du är en ok kund. Brukar vara bra om din nuvarande bank kontakt också skriver sitt namn och tel. så att det är lätt att verifiera. jw |
||
Svara med citat |
2006-11-04, 17:23 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar alla för hjälpen. Ska prata med min svenska bank på måndag.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|