FAQ |
Kalender |
2006-06-30, 14:41 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Efter att ha granskat sökmotortrafiken till en av mina HTML-sidor, vi kan kalla den "tallrikar.html" där jag främst optimerat mot sökordet "tallrikar" så har jag märkt att jag fått mer trafik från ett annat sökord som nämns på sidan, exempelvis "fat". För att optimera sidan skulle jag nu vilja ändra sidnamnet till "fat.html". Vad skall jag göra då med den gamla "tallrikar.html" som finns indexerad och har en viss PR, skall jag bara ta bort den, eller peka om den, eller låta ligga den kvar som en "vild sida" på sajten? Tacksam för tips Hälsningar Thomas Sjöberg |
||
Svara med citat |
2006-06-30, 14:58 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ifall det är samma innehåll på tallrikar.html och fat.html, så bör du peka om den med en 301 redirect. Det kan du göra i php med:
<?php header ('HTTP/1.1 301 Moved Permanently'); header ('Location: fat.html'); ?> |
|||
Svara med citat |
2006-06-30, 15:14 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2006-06-30, 18:34 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipsen!
Jag antar att det blir så här i asp: <%@ Language=VBScript %> <% ' Permanent redirection Response.Status = "301 Moved Permanently" Response.AddHeader "Location", "http://www.domän.se/fat.html" Response.End %> |
||
Svara med citat |
2006-07-01, 01:06 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Problemet är bara att du ska lyckas exekvera din asp-kod i en fil som heter tallrikar.html. Den borde heta tallrikar.asp.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-07-04, 16:48 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mmmm gör inställningen i iis istället, vet inte hur man gör kan bara .htaccess
|
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 17:06 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Glöm inte att tala om för dem som länkar till dig att du har bytt adress på sidan. Om du lyckas få alla att länka om så flyttas PR snabbare.
Ett annat alternativ är att behålla den gamla sidan och göra en länk från den till din nya sida med det nyckelord som du vill optimera för. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|