Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad är det egentligen som är problemet hos Binero?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-10, 20:06 #1
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Standard Vad är det egentligen som är problemet hos Binero?

Nu har jag på allvar tappat räkningen över antalet fel som jag haft med Binero.

Det första felet började för ett par år sedan. Någon bestämde sig för att bygga en vägg av sirap mellan webbservern och databasen som jag använde. Det var inte ens fråga om något tungt CMS eller liknande, utan en enkel PHP-applikation där databaskopplingen var av simplaste laget. En SQL-fråga kunde ta 10 sek innan den returnerades till webbserven från databasen. Lösning: Fick lösa hostingen på egen hand då kundtjänst lyckades lösa problemet åt mig mig. Den simplaste VPS'en hos Glesys fixade biffen bättre än galant, och då är jag inte ens något serverproffs.

Sen kom den underbara 2.0-kontollpanenel. I flera omgångar tappade domäner (olika varje gång) sina pekningar, inklusive mailpekningar till min primära mail men även andra domäners mailpekningar. Flera hemsidor nere, inte bra.

Lite senare beslutar sig min mail att sluta fungera. Helt plötsligt ligger den nere i flera dagar. Inkommande mail studsar och det tar 3 dagar att fixa. Ingen logg på inkommande studsande mail fanns inte heller.

Nu kommer vi till det intressanta problemet (som delvis är pågående). Ärendet rör sig om domänerna A.nu B.nu och C.com. För en tid sedan överläts domänen A.nu till mig via Binero. Jag var inte sugen på nunames' överlåtelseavgift på A.nu så enl. överenskommelse med säljaren (vi kallar honom KG) och Binero så gjorde vi kontobyte hos Binero men lät KG stå kvar som registrerad ägare hos nunames. Jag skulle således själv kunna peka som jag ville från mitt konto och stå för förlängningarna.

En tid senare (efter "överlåtelsen" av A.nu) så nyregistrerade jag domänerna B.nu och C.com. Började använda tjänsten Domainz där jag uppmärksammade att A.nu stod på KG som registrerad ägare (vilket tekniskt sett är korrekt och där har Binero inte gjort nåt fel), men även B.nu och C.com hade KG som ägare. Att B och C skulle stå på KG är för mig helt obegripligt så jag kontaktade Binero. Tydligen har dom inte ens loggning på att jag nyregistrerade domänerna B och C för dom började undra om det tidigare skett en överlåtelse. Därefter var jag själv tvungen att göra en överlåtelse hos Nunames av B.nu så att jag skulle bli ägare igen. Det sistnämnda backade dom på sen och fixade på något sätt. C.com löste sig utan större problem för det var "bara att skriva om ägaruppgifterna". A.nu är en annan historia där Binero inte gjort något fel.

Jag vet inte vad jag ville komma med detta inlägg. Ville mest avreagera mig.

Binero: Om någon från er läser detta så snälla ring inte upp mig. Jag är trött på att det alltid är någon som ska ringa och beklaga saker och ting varje gång jag skriver om er på nätet. Det är bättre att ni se till att skaffa er verktyg som faktiskt löser problemen innan de inträffar. För så som det ser ut nu så spelar det uppenbarligen ingen roll vad som felar för oavsett vilken tjänst man har hos er så är det alltid något som fallerar på något sätt (oftast flera sätt).

Jag drömmer om den dagen där man kan kontakta en ny leverantör och säga. "Hej, jag vill bli kund hos er. Ta över mina tjänster är ni snälla". Att flytta en drös med domäner/webbplatser och e-posttjänster är inte kul i dagsläget.

//Några ord från en helt vanlig bitter kund...
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 02:25 #2
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Jag har alltid stöttat Binero. Tycker de har bra personal och är hjälpsamma. Men jag rekommenderar dig att byta leverantör. Mina problem började med Binero 2.0. Flera buggar i kontrollpanelen och den värsta tog bort alla DNS poster. Sirap i alla kabelkanaler. Binero 1.0 var blixtsnabbt för mig. Svarstiden var extremt låg.

FSData som jag ligger på har bra prestanda. Men jag skulle inte rekommendera deras kontrollpanel. Den känns som ett garageprojekt från sent 90-tal.
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 07:52 #3
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av njoy Visa inlägg
Jag har alltid stöttat Binero. Tycker de har bra personal och är hjälpsamma. Men jag rekommenderar dig att byta leverantör. Mina problem började med Binero 2.0. Flera buggar i kontrollpanelen och den värsta tog bort alla DNS poster. Sirap i alla kabelkanaler. Binero 1.0 var blixtsnabbt för mig. Svarstiden var extremt låg.

FSData som jag ligger på har bra prestanda. Men jag skulle inte rekommendera deras kontrollpanel. Den känns som ett garageprojekt från sent 90-tal.
Jo är med inställd på att byta, men i dagsläget är det ett rent hel**** att flytta domäner/mail från ett ställe till ett annat.

Men men, man får ta dem en i taget helt enkelt.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 08:22 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Jo är med inställd på att byta, men i dagsläget är det ett rent hel**** att flytta domäner/mail från ett ställe till ett annat.

Men men, man får ta dem en i taget helt enkelt.
Domäner flyttar man oftast snabbt och enkelt med s.k. auth-koder. Det brukar inte ta speciellt många sekunder per domän. Har du inte flera hundratals domäner är det gjort på någon timme och det kan det nog vara värt låter det som.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 09:03 #5
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Domäner flyttar man oftast snabbt och enkelt med s.k. auth-koder. Det brukar inte ta speciellt många sekunder per domän. Har du inte flera hundratals domäner är det gjort på någon timme och det kan det nog vara värt låter det som.
Principen och tanken bakom auth-koder är det inget fel på. Har flyttat 5-6 domäner den senaste månaden och det är alltid något som strular. Tror jag fick en enstaka att flyttas smärtfritt.

Alla problem som kan ske när man flyttar mailen vågar jag inte ens tänka på, men man får väl testa och ta lärdom av hindren på vägen. Synd är bara att Google kör med sitt label-system istället för vanliga mappar. Jag avskyr verkligen label-systemet, annars hade lösningen varit "enkel".
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 11:11 #6
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Har också stora problem med Binero.
Just nu ringer kunder om vart annat att dom inte kommer in på vår sida.
Och har börjat tappa order.

Tidigare var det bekräftat problem med Telia.
Kunder som ringde tidigare hade tele2.

Just nu kommer jag inte själv åt mina sidor från vårt kontor där vi har 3.
Endast om jag går via Googles DNS.

Så nu börjar det bli dyrt, när man tappar order. :-(

Någon annan som haft dns problem?

Mvh
Fredrik
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 11:19 #7
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Flytta som diskuterats ovan har jag också funderat på många gånger.

Men känns väldigt osäkert och väldigt mycket jobb, när man har många domäner.
Några tips vart man ska vända sig?

Är nu upplagt till 2.0 dessutom. Blev orolig när jag läste om problemen ovan.
Var det tidigare problem eller är det fortfarande så?

Mvh
Fredirk
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 12:02 #8
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik K Visa inlägg
Flytta som diskuterats ovan har jag också funderat på många gånger.

Men känns väldigt osäkert och väldigt mycket jobb, när man har många domäner.
Några tips vart man ska vända sig?

Är nu upplagt till 2.0 dessutom. Blev orolig när jag läste om problemen ovan.
Var det tidigare problem eller är det fortfarande så?

Mvh
Fredirk
Vet inte om det fortfarande är så, men mina dns-poster föll bort en bra stund efter att jag migrerades till 2.0
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 12:46 #9
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Jag drömmer om den dagen där man kan kontakta en ny leverantör och säga. "Hej, jag vill bli kund hos er. Ta över mina tjänster är ni snälla". Att flytta en drös med domäner/webbplatser och e-posttjänster är inte kul i dagsläget.
Ja du det har funnits längre än det har funnits kontrollpaneler. Problemet är att du (och de flesta webbhotellskunder) inte vill betala vad det kostar med personlig fullservice.

Jag har (snart har haft) ett par såna kunder nämligen och de får en intressant upplevelse nu när de ska byta till andra leverantörer. Allt från Binero till One.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-11, 12:48 #10
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Ja du det har funnits längre än det har funnits kontrollpaneler. Problemet är att du (och de flesta webbhotellskunder) inte vill betala vad det kostar med personlig fullservice.

Jag har (snart har haft) ett par såna kunder nämligen och de får en intressant upplevelse nu när de ska byta till andra leverantörer. Allt från Binero till One.
Sant. Kostnader skulle säkerligen öka med ett par 100%.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017