FAQ |
Kalender |
2012-02-18, 18:47 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man köpa .no domän som privatperson ?
|
||
Svara med citat |
2012-02-18, 19:07 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
2012-02-18, 20:35 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
det finns företag som hjälper dig att regga .no adresser om du inte har en företagsadress i norge pm mig för detaljer om du inte hittar själv
|
|||
Svara med citat |
2012-02-18, 21:38 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Återigen så gäller då också att man bör vara medveten om de risker man tar med ovan föreslagen metod. Är det en viktig domän så undvik att göra på det viset.
2012-02-18, 21:50 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för tipsen.
hur är det om man kör med .com eller .nu mot norsk marknad, funkar det eller bättre köra med .no ? |
||
Svara med citat |
2012-02-18, 21:54 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
smaken är väl som baken , själv tycker jag det går lika bra med .com för både svenska och norska marknaden, vissa seonördar påstår ju annat, men aldrig sett märkbar skillnad på att det skulle vara svårare att ranka en .com domän än en .se för svenska marknaden.
Sen kan det förstås vara visuell skillnad - på nåt sätt pålitligare med en .no adress än .com för norskar. |
|||
Svara med citat |
2012-02-18, 21:55 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ska skicka dig lista under kvällen med företag du kan regga .no via fast du bor i sverige
|
|||
Svara med citat |
2012-02-24, 12:29 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
.com fungerar helt fint för den norska marknaden, du kan geo-tagga den mot norge i Webmaster tools för att ge google hjälp på traven med relevansen.
Jag kunde gott ha låtit dig köpa på min kvot, eftersom jag har norskt ORG nummer, men jag jobbar med att avveckla det företaget till förmån för ett amerikanskt LLC. |
|||
Svara med citat |
2012-02-28, 19:22 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
FS data säljer .no domäner
|
||
Svara med citat |
2012-03-01, 11:58 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dock fortfarande med följande regler ska väl tilläggas i sammanhanget:
Endast ett företag eller en organisation som finns registrerad i Brønnøysundregistrene kan ansöka om .no domäner. Organisationsnummer samt postadress i Norge eller på Svalbard krävs. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|