FAQ |
Kalender |
2012-03-10, 03:03 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som vet om det finns någon snabb registrar som registrerar ens domän på bara några minuter?
Alltid när jag handlat via t ex. Loopia eller Binero så tar det i alla fall halvtimmen innan dom registreras om inte längre. |
|||
Svara med citat |
2012-03-10, 11:39 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
NameISP registerar omedelbart för de flesta toppdomäner. (Förmodar att det gäller även nya kunder om du betalar direkt med kort)
Undantag är givetvis lite mer udda toppdomäner där det krävs manuellt arbete och blanketter ska faxas etc men .se, .com etc går på ett par sekunder normalt sett.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2012-03-10, 13:33 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När jag registrerar domäner hos Loopia och Binero sker det för det mesta "omedelbart", inom några minuter på sin höjd.
2012-03-10, 13:44 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Loopia har ju även API så, har du prepaid-cash så borde det ju gå omedelbart (nån minut delay max)
Binero saknar detta tyvärr |
|||
Svara med citat |
2012-03-10, 14:29 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Då får jag ta och prova NameISP eller Loopias API då.
Har någon lust att förklara lite mer hur Loopias API med prepaid-cash fungerar? Antar att det blir snabbare då eftersom man inte behöver knappa in kortnummer m.m. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|