FAQ |
Kalender |
2008-10-13, 14:38 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjena,
Idag fick jag massa brev från .SE (Gått 1 år sedan jag reggade dom dessa domäner) på fakturor på ett par av mina domäner. Nu vill jag inte ha kvar ett par av dessa, är det bara att skita i att betala eller måste man göra något annat? Bara så man inte får massa påminnelser och grejer. Och varför skickar dom varje domän i ETT brev. Fick nästan 20 st brev i brevlådan idag, blev rätt chockad. |
|||
Svara med citat |
2008-10-13, 14:51 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara att strunta i och betala. Det är ett känt problem att det kommer MÅNGA brev, själv fick jag 60 brev förut (gratis idn-domäner) men det finns några/någon som fick en hel pall.
|
||
Svara med citat |
2008-10-13, 15:46 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja fick först ett antal brev sen påminnelse på dessa sen va det inge mer med den saken. (skulle inte behålla domänerna )
|
|||
Svara med citat |
2008-10-14, 12:25 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har för mig att de kommer brev från svea ekonomi sen med 50kr extra i avgift, men inget krav på att betala.
Bara att det ruggar lite i nacken när man får brev från Svea och liknande firmor :P |
|||
Svara med citat |
2008-10-15, 01:43 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Gå in i domänhanteraren och avaktivera de domäner du inte ska förnya så slipper du få påminnelser (info om hur man loggar in första gången finns med i fakturabrevet).
Då är du dessutom miljövänlig samt att din brevbärare skonar sin rygg när han/hon inte behöver bära ut de onödiga påminnelserna som annars kommer (men som egentligen inte behöver betalas). Ta även bort domänerna från det/de DNS-konto(n) som jag tippar på att du har dem parkerade på hos den/de ombud som du använde när du registrerade dem. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|